Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت روز معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری با حضور فارسی آموزان و معلمان زبان فارسی درسالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد برگزار شد.

در این مراسم که روز سه شنبه / ۱۳ اردیبهشت/ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، نوید رسولی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ترکمنستان ضمن تبریک این روز به همه معلمان بویژه معلمان زبان فارسی رایزنی فرهنگی و با اشاره به فلسفه نام گذاری این روز به روز معلم در ایران که مصادف با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است، گفت: «روز معلم به خاطر معلم بزرگ و مبارز خستگی ناپذیر و دانشمند و فقیه عالی مقام، مرتضی مطهری نام گذاری شده است که در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رسولی با اشاره به این که ما باید برای معلمان خود احترام خاصی قائل شویم و به مانند والدین خود به آنها احترام بگذاریم، افزود: ما هر چه داریم از معلم هایمان است، معلمان پرچمداران هدایت و راهنمای بشریت هستند. شغل معلمی به حدی ارزشمند است که از آن به عنوان شغل انبیا نام برده می شود.

رایزن فرهنگی کشورمان به اهمیت علم و جایگاه علم آموزی و تعلیم و تعلم در همه ادیان از جمله مسلمانان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «درمیان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست.»

نوید رسولی در پایان سخنان خود با اشاره به آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی که در راستای خدمت به علم و علم ­آموزی و شناخت آثار و میراث مشترک دو کشور انجام می شود از فراهم کنندگان شرایط یادشده و معلمان زحمت­کش این عرصه، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه برنامه، فارسی آموزان رایزنی در مدح مقام معلم به قرائت شعر و قطعه‌های ادبی و نیز دل نوشته هایی درباره معلم های خود و برنامه های متنوع دیگر پرداختند.

پذیرایی از شرکت کنندگان و اعطای هدایا به کارکنان بخش آموزش نمایندگی پایان بخش مراسم روز معلم بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رایزنی فرهنگی ، ترکمنستان ، روز معلم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی ترکمنستان روز معلم رایزنی فرهنگی زبان فارسی روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند