Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@06:36:19 GMT

اروپا به دنبال مانع تراشی برای فروش نفت روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۰۰۰۱

اروپا به دنبال مانع تراشی برای فروش نفت روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اظهارات مقامات اروپایی و سندی که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو، ممنوعیت فراهم کردن خدمات شامل بیمه مربوط به حمل نفت روسیه را برای شرکت‌ها و کشتی‌های اروپایی، پیشنهاد می‌کند.

سفیران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه طرح‌های تهیه شده شامل اجرای ممنوعیت نفت روسیه ظرف مدت شش ماه و سوخت‌های پالایش شده تا پایان سال را بررسی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجارستان و اسلواکی که وابستگی زیادی به انرژی روسیه دارند و با ممنوعیت یکباره نفت روسیه مخالفت کرده‌اند، مهلت بیشتری (تا پایان سال ۲۰۲۳) برای اجرای تحریم‌ها دریافت خواهند کرد. همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید این بسته را تصویب کنند.

بیمه حمل برای حمل کالا‌های جهان، ضروری است. اگر بیمه برای محموله‌ها فراهم نشود، تجارت آن‌ها می‌تواند متوقف شود. بیمه یکی از تدابیر اصلی بود که آمریکا و اروپا برای محدود کردن صادرات نفت ایران استفاده کردند.

تحت این پیشنهادها، حمل نفت از جمله انتقال کشتی به کشتی برای کشور‌های ثالث نفت و فرآورده‌های نفتی که مبدا آن‌ها در روسیه است یا از روسیه صادر شده‌اند، توسط کشتی‌هایی که با پرچم یکی از اعضای اتحادیه اروپا تردد می‌کنند یا متعلق به آن‌ها بوده، کرایه شده یا تحت کنترل آن‌ها یا هر شخص حقوقی، نهاد یا سازمان تحت پوشش قوانین کشور عضو قرار دارند، ممنوع خواهد شد. با این حال پیشنهاد‌های مذکور ممکن است تغییراتی پیدا کنند.

این ممنوعیت شامل فراهم کردن مستقیم یا غیرمستقیم کمک فنی، خدمات واسطه گری، فاینانس یا مساعدت فاینانس یا هر گونه خدمات دیگر مربوط به حمل و نقل از جمله انتقال کشتی به کشتی به کشور‌های ثالت نفت و فرآورده‌های نفتی می‌شود که مبدا آن‌ها در روسیه است یا از روسیه صادر شده‌اند.

دو مقام اروپایی که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: این محدودیت‌ها همچنین شامل بیمه می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به پارلمان اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنین قطع دسترسی اسبربانک و وام دهندگان دیگر از سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت را پیشنهاد می‌کند. این اقدام ضرر اقتصادی مسکو را افزایش خواهد داد، زیرا اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف کننده نفت و فرآورده‌های نفتی است. در سال ۲۰۱۹ حدود دو سوم از واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا نفت روسیه اتحادیه اروپا نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا