Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلطانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان این مطلب اظهار داشت: آزاد شدن قیمت گندم و آرد صنف و صنعت و به عبارتی اصلاح یارانه این بخش براساس سیاست و تصمیم دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت انجام شده که در واقع تصمیمی درست در جهت رفاه حال مردم بوده است. 

وی افزود: آزاد شدن قیمت گندم باعث حذف رانت می شود و مردم اطمینان داشته باشند که اصلاح این یارانه به نفع آنها خواهد بود و اگر عجله نکنند به زودی منافع این تصمیم خوب دولت را خواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مالک یکی از بزرگترین کارخانه های تولید ماکارونی در کشور افزود: کارخانه تحت مالکیت ما با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی در حال تولید ماکارونی و عرضه به بازار است تا هر گونه کمبود ماکارونی را در بازار رفع کند. بنابراین  با توجه به میزان فراوان تولیدات هر زمانی هر فروشگاهی متقاضی ماکارونی باشد آمادگی کامل برای تامین تقاضای آن فروشگاه را حتی در ایام تعطیل داریم. 

وی بیان داشت: با توجه به میزان تولید و عرضه ماکارونی به بازار مردم هیچ کمبودی در رابطه با ماکارونی در فروشگاه ها نخواهند داشت و به زودی قفسه های تمام فروشگاه ها مملو از ماکارونی خواهد شد و خیال مردم در این خصوص راحت باشد. 

این تولید کننده ماکارونی در پاسخ به این سوال که آیا ماکارونی هایی که به بازار عرضه می شود با قیمت جدید عرضه خواهد شد یا از آرد یارانه ای قبلی به بازار عرضه می شود؟ گفت: همه محصولات تولیدی با آرد یارانه ای را به بازار عرضه کرده ایم اما اگر مغازه ای یا فروشگاهی ماکارونی یارانه ای را که قبلا تحویل گرفته را به قیمت جدید بفروشد ما مسئولیتی در این رابطه نداریم. 

سلطانی اظهار داشت: براساس مصوبه سازمان حمایت در مورد قیمت های جدید تولید ماکارونی با آرد آزاد، ما نیز تولیداتمان را به قیمت جدید روانه بازار می کنیم و لذا ماکارونی هایی که از این پس با آرد آزاد تولید می شود با قیمت مصوب جدید روانه بازار می شود. 

وی افزود: آزاد شدن قیمت آرد صنف و صنعت و جهانی شدن قیمت گندم باعث حذف قاچاق خروجی می شود زیرا زمانی که کالایی با قیمت یارانه ای تولید و عرضه شود قاچاق صورت می گیرد، بنابراین با آزاد شدن قیمت گندم قاچاق گندم و آرد نیز مفهوم خود را از دست می دهد و لذا محصولی مانند ماکارونی با قیمت جهانی تولید و روانه بازار می شود. 

سلطانی  بیان داشت: وقتی قیمت مواد اولیه آزاد شود همه تولیدکنندگان شفاف کار می کنند و مردم نیز محصولی با کیفیت خواهند داشت. شفافیت همیشه به نفع مردم و تولیدکنندگان سالم است و دست تولیدکنندگان متقلب بعد از حذف یارانه از فرآیند تولید قطع می شود. 

این تولیدکننده ماکارونی گفت: ما تولیدکنندگان وظیفه داریم که در خدمت مردم باشیم و محصولاتی با کیفیت تولید کنیم و محصولاتمان را به درستی به بازار عرضه کنیم تا مردم احساس کمبود نکنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ماکارونی قیمت ماکارونی عرضه ماکارونی شدن قیمت گندم آزاد شدن قیمت بازار عرضه یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده