Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، بر اساس قانون انتخاب رؤسای هیأت‌های ورزشی در شهرستان‌ها، فردی با پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان باید به‌عنوان گزینه هیأت ورزشی به استان معرفی شده و پس از به تصویب رسیدن در هیأت استان، با حکم رئیس آن هیأت ورزشی در سطح استان، به‌عنوان رئیس یا سرپرست شهرستان مشغول به فعالیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان روز گذشته در اقدامی غیرمتعارف، جمعی از ورزشکاران هیأت کاراته این شهرستان را به بهانه تبریک روز شوراها در سالن شورای شهر قوچان دورهم جمع می‌کند و بدون انجام تشریفات قانونی و حتی حضور سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی، یک فرد غیربومی مقیم مشهد را به‌عنوان رئیس هیأت کاراته این شهرستان معرفی می‌کند.

این اقدام رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان سبب موضع‌گیری سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی شد. هادی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده در انتخاب رئیس هیأت کاراته این شهرستان اظهار کرد: قوچان به‌عنوان یکی از قطب‌های کاراته این استان از دیرباز مطرح بوده است و چند سالی به دلایل مختلف این رشته ورزشی دچار غفلت می‌شود که رئیس هیأت کاراته فعلی این شهرستان توانسته است این رشته ورزشی را دوباره احیا کند.

وی بابیان این که قوچان با عملکرد مناسب در دوره‌های گذشته به‌عنوان یکی از هیأت‌های برتر خراسان رضوی مطرح است و در بخش بانوان و مردان و رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان جزء ۳ تیم برتر استانی در مسابقات می‌درخشد، گفت: در دوره‌ای که اسماعیل حاجی‌آبادی رئیس هیأت کاراته خراسان رضوی بود به شهرستان‌ها بهاداده شد تا استعدادهای خود را بیشتر بروز دهند و همین امر نیز باعث شد مسئول کمیته شهرستان‌ها و یک بازرس از میان شهرستان‌ها انتخاب شود که قرعه بازرس هیأت کاراته خراسان رضوی نصیب قوچان شد.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی بیان کرد: پس از برگزاری مجمع کاراته استان در فروردین‌ماه سال جاری و انتخاب سرپرست جدید این هیأت با رأی‌گیری از اعضا، رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان درخواست تغییر رئیس هیأت کاراته این شهرستان را اعلام می‌کند که استان نیز به دنبال بیان علت و دلایل این تغییر می‌رود زیرا کسی با جابجایی و تغییر مخالف نبوده اما باید دلایل این مسئله محرز شود.

امیری تأکید کرد: اگر رئیس هیأت شهرستان دارای مشکلات یا تخلف‌هایی بوده باید مورد بررسی قرار گیرد و فرد جایگزین نیز به‌صورت کتبی معرفی تا موضوع در هیأت رئیسه استان طرح‌شده و پس از انجام روال قانونی حکم برای فرد جدید صادر شود اما این روال توسط شهرستان قوچان انجام‌نشده است و با حاشیه‌سازی فرد دیگری را با حکم شهرستانی برای تصدی ریاست هیأت کاراته این شهرستان معرفی می‌کنند.

وی بابیان این مطلب که در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی هیأت‌های کاراته به‌صورت فعال و نیمه فعال مشغول هستند، تصریح کرد: متأسفانه حاشیه‌های ورزشی در قوچان طی ۲ سال اخیر افزایش چشمگیری پیداکرده که شاید عمده دلیل آن عدم شناخت نسبت به حوزه ورزش یا مسائل دیگر است.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی  با اشاره به اینکه رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان بدون هماهنگی با استان و در محیط شورای اسلامی شهر اقدام به معارفه رئیس جدید هیأت کاراته این شهرستان می‌کند، افزود: متأسفانه اعضای شورای شهر هم از این اقدام متعجب شده و به‌نوعی این کار را سوءاستفاده از جایگاه قانونی شورا قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: فرد جدید معرفی‌شده توسط اداره ورزش و جوانان قوچان برای هیأت کاراته این شهرستان مقیم مشهد بوده که این مسئله نیز خلاف قانون است زیرا باید بر اساس قانون رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها مقیم محل فعالیت باشند و نمی‌توان مقررات را دور زد.

امیری با تأکید بر اینکه حکم صادرشده توسط رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان هم خلاف قانون بوده و باطل است، گفت: این موضوع قطعاً از طریق مراجع قانونی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیگیری خواهد شد زیرا حکم سرپرستی یا ریاست یک هیأت ورزشی باید توسط رئیس هیأت استانی یا در صورت اختلاف‌نظر میان هیأت استان و اداره ورزش و جوانان، توسط مدیرکل ورزش و جوانان صادر شود.

سرپرست هیأت کاراته خراسان رضوی بابیان اینکه کسی مخالف تغییر و تحول نبوده و باید تعامل دوطرفه با رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها برقرار شود اما نباید قانون را هم زیر سؤال برد، گفت: قانون مداری و اخلاق‌مداری دو اصل مهم در حوزه ورزش است اما باندبازی و سنگ‌اندازی به همراه دور زدن قانون باعث حاشیه‌سازی در ورزش می‌شود که به‌طورجدی باید با این مسائل برخورد کرد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: هیئت کاراته خراسان رضوی قوچان ورزش و جوانان قانون رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان رئیس هیأت کاراته هیأت ورزشی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی