Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:16:39 GMT

آبرسانی به ۱۴ روستا از سد مخزنی سرابی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۴۱۲

آبرسانی به ۱۴ روستا از سد مخزنی سرابی

حسین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با بیان اینکه کار دستگاه‌های عامل در سال جاری بر اساس برنامه عملیاتی مدون آغاز شد، در این میان به بحث گردشگری پرداخت و از وجود ۲۶۱ اثر تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی و ثبت ملی بیش از ۱۰۰ اثر از این آثار در شهرستان خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت گردشگری تویسرکان بعد از همدان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در تویسرکان به ویژه در فصل‌ تابستان و بهار تاکید کرد: به همین منظور بستر برای اقامت مسافران باید ایجاد شود زیرا با جذب گردشگر ضمن معرفی شهرستان، رونق اقتصادی هم رقم خواهد خورد.

فرماندار تویسرکان از ایجاد پارک‌های بزرگ و تفرجگاه در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر همین اساس دو پروژه بزرگ در تپه نورالشهدا و در محوطه آرامگاه میررضی با هدف توسعه گردشگری و افزایش نشاط اجتماعی در حال اجراست.

وی گفت: با وجود اینکه بودجه شهرداری در حال اتمام بود اما دستگاه‌های عامل شهردار را در مجموعه گردشگری تپه نورالشهدا یاری دادند و هم‌اکنون عملیات اجرایی مجموعه در وسعت هشت هکتار و فاز نخست ساماندهی محوطه آرامگاه میررضی آرتیمانی در سه هکتار در حال انجام است.

افشاری ادامه داد: همچنین با دعوت مدیرکل پایانه‌های استان به شهرستان پس از بازدید از مسیر ورودی شهر تویسرکان از سمت کنگاور و محور کرمانشاه، مجوز احداث پروژه‌ چندمنظوره شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی و بازارچه فصلی در این مسیر را گرفتیم که هم‌اکنون احداث آن توسط شهرداری با پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی با پیشرفت بیش از ۹۴ درصد اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه در فصل بهار به بهره‌برداری برسد چراکه به واسطه تامین آب شرب مورد نیاز شهر تویسرکان و روستاهای همجوار برای شهرستان اهمیت دارد.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه پروژه مجتمع آبرسانی و خط انتقال آب از سد سرابی به ۱۴ روستای بالادست این سد با توجه به ضعیف بودن منابع آبی این منطقه با ۱۳ میلیارد تومان در حال اجراست تاکید کرد: کشاورزان نگران نباشند، آبرسانی به این روستاها از ۲ میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده برای آب شرب از سد سرابی انجام خواهد شد نه از سهم آب کشاورزی.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین آب شرب روستاها آبرسانی به روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار