Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:35:56 GMT

تکنیک واکسن کووید ۱۹ راهی برای درمان بیماری قلبی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۶۱۸

تکنیک واکسن کووید ۱۹ راهی برای درمان بیماری قلبی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، واکسن‌های RNA کووید ۱۹ (mRNA) از نانوذرات لیپیدی (قطرات ریز چربی) برای رساندن mRNA به سلول‌های بدن استفاده می‌کنند. این mRNA به سلول‌ها دستور می‌دهد تا یک پروتئین خوشه‌ای ساختگی روی سطح خود بسازند تا از پروتئین موجود بر روی ویروس عامل کووید ۱۹ تقلید کند. سپس بدن با ایجاد آنتی بادی‌هایی که در صورت آلوده شدن فرد به ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد، پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش مشابهی برای تحویل mRNA در مطالعه حاضر استفاده شد. با این حال، به جای هدف گرفتن پاسخ ایمنی، هدف نهایی محققان این است که به سلول‌های قلب آموزش دهند تا پس از حمله قلبی خود را ترمیم کنند.

این مطالعه اولیه برای تعیین اینکه آیا mRNA می‌تواند با موفقیت به عضله قلب در نانوذرات لیپیدی تحویل داده شود، انجام شد. محققان در طی عمل جراحی باز قفسه سینه تحت بیهوشی عمومی، فرمول‌های مختلفی را به دیواره بطن چپ قلب موش تزریق کردند. ۲۴ ساعت پس از تجویز، موش‌ها قربانی شدند و محل ترجمه mRNA مورد بررسی قرار گرفت.

محققان دریافتندmRNA بعد از ۲۴ ساعت پس از تزریق با موفقیت به سلول‌های قلب رسید. با این حال، علیرغم تزریق به قلب، بالاترین میزان برگردان mRNA در سلول‌های کبد و طحال یافت شد.

دکتر «کلارا لابونیا»، نویسنده این مطالعه از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت هلند، گفت: «انتظار می‌رود بیان بالایی در کبد وجود داشته باشد، زیرا نانوذرات لیپیدی را متابولیزه می‌کند. با این وجود، دیدن برگردان mRNA در بافت قلب دلگرم‌کننده بود. به این معناست که نانوذرات لیپیدی می‌توانند به عنوان سیستم‌های انتقال برای درمان mRNA عمل کنند.»

وی در پایان به این نتیجه گیری رسید: «گام بعدی این تحقیق، آزمایش فرمول‌های بیشتر و انتخاب فرمول‌هایی است که بافت قلب را به نحوه کارآمدی هدف قرار دهند.»

کد خبر 5482271

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کووید 19 ریسک بیماری قلبی واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سازمان غذا و دارو پروتکل های بهداشتی افسردگی صنعت دارو داروخانه دیابت درمان ناباروری واکسن کووید 19 دارو سازمان بیمه سلامت نانوذرات لیپیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص