Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:36:17 GMT

آیا چهار دیواری اختیاری است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۶۳۴

قانون به بررسی ابعاد مختلف ضرب المثل قدیمی «چهار دیواری، اختیاری است» پرداخته و در این مورد حدودی را مشخص کرده است. ناطقان: از گذشته‌های دور تاکنون ضرب المثلی با عنوان «چهار دیواری، اختیاری است» در فرهنگمان مطرح می‌شود، اما باید دید که این چهار دیواری اختیاری آیا قانونی است یا خیر؟
 
بر اساس قانون مدنی هیچ فردی نمی‌تواند به گونه‌ای در ملک خود تصرف کند که به همسایه‌اش ضرر وارد شود، بر همین اساس چهار دیواری، اختیاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق اصل ۴۰ قانون اساسی هیچ شخصی نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد، بنابراین وارد کردن ضرر به شخص دیگری جرم به حساب می‌آید.

مالک نمی‌تواند به دیگری آسیبی وارد کند و برای آن که در ملک خود تصرفی را انجام دهد، همسایه ‌اش را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

آزادی به معنی آسیب رساندن و محدود کردن دیگری نیست، بنابراین کسی نمی‌تواند ادعا کند که در ملک خود هر کاری می‌تواند انجام دهد.

ایجاد سر و صدای زیاد، از بین بردن فضای خانه و بسیاری موارد دیگر از جمله رفتار‌هایی هستند که موجب از بین رفتن حق همسایه می‌شوند، بر همین اساس قانون می‌گوید چهار دیواری، اختیاری نیست. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: چهاردیواری ، اختیاری ، قانون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چهاردیواری اختیاری قانون چهار دیواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار نفر شرور در زابل

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر شرارت چهار نفر در یکی از محلات شهرستان زابل، بلافاصله ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

 وی افزود:با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در نهایت موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و هر چهار نفر آنها را در یک عملیات غافلگیرانه به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری دستگیر کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه متهمین به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ بیان داشت: از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد تا فضا را برای هنجارشکنان ناامن کنیم. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • انواع مهتابی ال ای دی دیواری در الکتریکی آنلاین
  • خلاصه بازی ژیرونا ۴ - بارسلونا ۲
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)