Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با تبریک روز جهانی ماما، تاکید کرد که این روز، نماد و سمبلی است برای «بزرگداشت خدمات زندگی آفرین» که توسط همه ماماهای جهان صورت می‌گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین الهی درپیامی به مناسبت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما،  افزود: جامعه مامایی کشور دوشادوش دیگر حوزه‌های خدوم سلامت با مهر، ایثار، علم و تبحر خویش، مژده آور زندگی، شور و سلامت برای مادران و البته نوزادان در نخستین روزهای حساس حیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت اضافه کرد: در جهان امروز ماما نه تنها ارائه دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری، زایمان و پس از تولد است، بلکه بارها و بارها به عنوان یگانه منجی ساعات مرگ و زندگی زنان و نوزادان به ایفای نقش می‌پردازد.  

عین الهی یادآور شد: روز جهانی ماما نماد و سمبلی است برای «بزرگداشت خدمات  زندگی آفرین» که توسط همه ماماهای جهان صورت می‌گیرد.

وی در پیام خود افزود: اینجانب به خوبی از همت والا و تلاش همکاران گرانمایه ماما در مراکز و به ویژه در روستاهای دور دست سراسر کشور آگاهم. به همین منظور ضمن تبریک روز جهانی ماما به یکایک ماماها، از آنها می خواهم در لحظات خالص و ناب تسبیح و دعا که مستمر و مداوم نظاره گر اولین اشک ها و لبخندها، فریادها و شوقها، عشق ها و امید ها هستند، ما را و کشور عزیزمان را از دعای خیر خود محروم نسازند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز جهانی ماما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان