Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی اسلواکی تحریم‌های نفتی علیه مسکو و ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا را برای اقتصاد اتحادیه اروپا ویرانگر توصیف کرد.

 

با گذشت بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین که با تحریکات آمریکا، ناتو و غرب به حمله نظامی روسیه ختم شد، «جوزف هیلبرت» مقام ارشد از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی به دست آمریکا تربیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه نیز در پی تنش‌های اخیر با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مزدوران صهیونیست به نئونازی‌های اوکراینی و در کنار جنگجویان گردان آزوف در اوکراین می‌جنگند.

پیش‌تر نیز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داده بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از مشاوران نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم، مشاوره رسانه‌ای دریافت کرده است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که کمک‌های واشنگتن به اوکراینی‌ها باعث شد که آن‌ها بتوانند به جنگ ادامه دهند.

«کارول جالیک» وزیر انرژی اسلواکی روز چهارشنبه تصریح کرد که تحریم واردات نفت از روسیه اقتصاد این کشور و اروپا را نابود خواهد کرد و به شکل گسترده‌ای به نفت مورد نیاز اسلواکی، اتریش، چک و حتی خود اوکراین آسیب می‌زند. «جانت بلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هم دیروز اذعان کرد که برنامه اتحادیه اروپا برای قطع واردات نفت از روسیه ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه بهای نفت جهانی شود، اما آمریکا برای همکاری با اروپا به منظور تضمین واردات مطلوب نفت مصمم است.

جمهوری چک نیز به دنبال یک دوره معافیت از تحریم پیشنهادی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه خواهد بود تا زمان برای افزایش ظرفیت خطوط لوله را به دست آورد. جمهوری چک قصد دارد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را ۲ و یا حتی ۳ سال به تعویق بیندازد. مجله آلمانی اشپیگل پیش از این هشدار داده است در صورتی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند، قادر به پر کردن انبار‌های خود نخواهد بود.

:

این در حالی است که «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه پیشنهاد داده است طی چند ماه واردات نفت از روسیه به اروپا ممنوع و اسبربانک روسیه از سیستم سوئیفت حذف شوند. کمسیون اروپا نیز پیشنهادی برای مسدود کردن دارایی‌های «پاتریارک کریل» رهبر کلیسای ارتدکس روسیه که از حامیان ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود، ارائه کرده است.

دادگاهی در روسیه روز گذشته دستور مصادره دارایی‌های شرکت گوگل در این کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون روبل را در چارچوب شکایت شبکه «ان تی وی» روسیه علیه گوگل را صادر کرد. وزارت امور خارجه روسیه نیز علیه ۶۳ شخص ژاپنی از جمله مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه‌های ژاپن، به دلیل «لفاظی‌ها نادرست علیه مسکو» تحریم‌هایی اعمال کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز سه‌شنبه فرمان ممنوعیت صادرات مواد خام و محصولات روسیه را به نفع افراد خارجی مشمول تحریم‌های روسیه امضا کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته مدعی شده است که از زمان آغاز جنگ، روسیه ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده؛ ارتش روسیه با گلوله‌باران شهرها، ساختمان‌ها و سیستم‌های آبی را ویران و ساکنان اوکراین را در تأمین منابع اولیه دچار مشکل کرده است.

با افزایش تنش‌های لفظی بین روسیه و کشور‌های غربی و تهدید به وقوع جنگ جهانی سوم، نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای افزایش یافته است.

تحولات هفتادویکمین روز حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

 

  ایجاد گذرگاه‌های بشر دوستانه در ماریوپل توسط ارتش روسیه  

ارتش روسیه اعلام کرد روز‌های پنجشنبه و جمعه اقدام به گشودن گذرگاه‌های بشردوستانه از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول به منظور خروج غیرنظامیان خواهد نمود. شهر ماریوپل واقع در جنوب اوکراین در محاصره نیرو‌های روس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ارتش روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های روسیه بین ساعت ۰۵:۰۰ و ۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ هیچ فعالیتی نخواهند داشت و همچنین در فاصله‌ای امن مستقر خواهند شد.

۲ دقیقه پیش زلنسکی: نخست وزیر اسرائیل را در جریان تحولات ماریوپل قرار دادم  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین درباره تازه‌ترین تحولات جنگ در کشورش گفت: ما از نقش همه طرف‌هایی که به روند تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل کمک کردند، قدردانی می‌کنیم. در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل او را در جریان همه تحولات ماریوپل قرار دادم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: تمام تدابیر لازم را برای پاسخ به حملات هوایی مستمر روسیه به همه شهر‌های اوکراین اتخاذ خواهیم کرد. روسیه رؤیای تسلط کامل بر اوکراین و تهدید امنیت اروپا را در سر می‌پروراند، ولی این رؤیا هرگز محقق نخواهد شد. حمایت نظامی غرب به ما برای مقابله با نیرو‌های روسیه و متوقف کردن پیشروی آن کمک کرد.

زلنسکی تصریح کرد: هیچ کسی نمی‌داند جنگ روسیه علیه اوکراین چه وقتی به پایان می‌رسد. اروپا می‌تواند جنگ روسیه علیه کشور ما را پایان دهد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: زلنسکی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل درباره پیامد‌های اظهارات اخیر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره یهودیان گفتگو کرده است.

۵ دقیقه پیش سرویس اطلاعاتی انگلیس: روسیه خواهان تسلط کامل بر دریای سیاه است  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سرویس اطلاعاتی انگلیس مدعی شد روسیه خواهان تسلط کامل بر دریای سیاه و فلج کردن اقتصاد اوکراین است.

۱۵ دقیقه پیش زلنسکی: برای تخلیه زنان و کودکان در ماریوپل به آتش بس بلند مدت نیاز است  

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت: هنوز کودکان و زنان زیادی در ماریوپل در محاصره نیروهای روسی قرار دارند و برای تخلیه کامل آنها به آتش بس طولانی مدت نیازمندیم.

روسیه در هفته های اخیر حملات خود به شرق و جنوب اوکراین را تشدید کرده و بندر استرتژیک ماریوپل را به تصرف خود درآورده است.  مسکو بارها گفته تصرف کامل بندر ماریوپل یکی از اهداف اصلی درگیری های نظامی در اوکراین است.

گفته می شود این هفته صلیب سرخ جهانی با همکاری نیروهای آمریکایی صدها نفر از ساکنان ماریوپل را از این منطقه تخلیه کرده اند. مقامات ماریوپل می گویند بخش اعظمی از تخلیه ساکنان این منطقه از طریق تونلهای زیرزمینی صورت گرفته است.

۲۴ دقیقه پیش استقبال آمریکا از آتش بس سه روزه روسیه در ماریوپل اوکراین  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در واشنگتن گفت: اعلام آتش بس سه روزه بشردوستانه توسط روسیه در ماریوپل و ایجاد گذرگاه‌های امن در این شهر برای خروج غیرنظامیان، اقدام خوبی است. ما برای اجرای این آتش بس تلاش می‌کنیم تا روسیه از آن بهره برداری تبلیغاتی نکند.

وي افزود: ما شرایط متفاوت برخی کشورهای اروپایی را درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه درک می کنیم. گرجستان و مولداوی شرکای آمریکا هستند و ما به تضمین امنیت آنها رغبت داریم. کمک های نظامی ما به اوکراین ادامه دارد و در عین حال از روند مذاکرات با روسیه حمایت می کنیم.

۳۲ دقیقه پیش درخواست دولت بایدن از تل آویو برای بررسی افزایش کمک نظامی به اوکراین  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد دولت بایدن از اسرائیل خواسته است تا افزایش حمایت نظامی از اوکراین را بررسی کند.

۴۱ دقیقه پیش وزیر خزانه داری آمريکا: تحریم بانک مرکزی روسیه کار آسانی نیست  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "جنت یلن" وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تحریم بانک مرکزی روسیه کار آسانی نیست و مستلزم ائتلاف شمار زیادی از کشور‌ها است. ما با متحدان خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت تداوم جنگ علیه اوکراین رایزنی خواهیم کرد. این در حالی است که اگر روسیه به توافق صلح با اوکراین دست یابد، روند مشخصی برای توقف تشدید تحریم‌ها علیه این کشور وجود خواهد داشت.

۵۹ دقیقه پیش دیدار رهبران گروه هفت برای تشدید تحریم های روسیه  

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفت این هفته قرار است به منظور تشدید تحریمهای اقتصادی علیه روسیه با رهبران و مقامات گروه هفت دیدار و گفتگو کند.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: آمریکا در حال مذاکره دائم با شرکا و متحدان خود در مورد افزایش تحریمهای اقتصادی علیه روسیه است.

بایدن نیز در جمع خبرنگاران در این باره گفت: ما همیشه آماده تحریمهای بیشتر علیه مسکو هستیم. به همین منظور این هفته قرار است با اعضای گروه هفت در مورد اقداماتی که قرار است در این مورد انجام دهیم دیدار و گفتگو داشته باشیم.

۱ ساعت پیش همکاری آمریکا با نیروهای اطلاعاتی اوکراین برای کشتن فرماندهان نظامی روسیه  

نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد نیروهای اطلاعاتی آمریکا با نیروهای اوکراینی برای کشتن نظامیان ارشد روس به صورت گسترده ای همکاری داشته اند.

این روزنامه نوشت: آمریکا جزئیات مربوط به مقر نیروهای روس و تحرکات احتمالی آنها را با جزئیات در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده است. مقامات اوکراینی گفته اند تا به حال حدود 12 فرمانده نظامی روس را در درگیری های نظامی کشته اند.

 هنوز پنتاگون و کاخ سفید واکنشی به این گزارش نشان نداده اند.

۱ ساعت پیش سوئد: در صورت پیوستن به ناتو آمریکا از ما حمایت می کند  

آن لیند، وزیر خارجه سوئد روز گذشته گفت: تضمین هایی را از واشنگتن دریافت کرده ایم که نشان می دهد در صورت پیوستن کشورمان به ناتو آمریکا از ما حمایت صد درصدی خواهد کرد.

درگیریهای نظامی در اوکراین موجب شده سوئد و فنلاند به عنوان دو همسایه قدیمی به شدت نگران آینده سیاسی خود باشند؛ از این رو این دو کشور تصمیم گرفته اند برای مقابله با قدرت نمایی روسیه در منطقه تا آخر سال جاری میلادی به ناتو بپیوندند.

روسیه اعلام کرده است در صورت پیوستن این دو کشور به ناتو، کشورهای اروپایی باید منتظر عواقب احتمالی هر گونه واکنش از سوی مسکو باشند.

۱ ساعت پیش مقام نظامی آمریکایی: روسیه روزانه ۵۰ حمله هوایی در اوکراین انجام می‌دهد  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نشریه فارین پالیسی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد روسیه روزانه به طور میانگین ۵۰ حمله هوایی در اوکراین انجام می‌دهد که عمدتا نیرو‌های ارتش این کشور را در دونباس و ماریوپل هدف قرار می‌دهد.

۱ ساعت پیش کی یف: به پیروزی مقابل روسیه کاملا اطمینان دارم  

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، "دمیترو کولبا" وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با این شبکه گفت من کاملا اطمینان دارم که در نبرد علیه روسیه پیروز خواهیم شد.

وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد: روسیه در محقق ساختن همه اهداف راهبردی خود در اوکراین شکست خورد. روسیه از همان ابتدا برای حمله به اوکراین برنامه ریزی کرده بود. نیرو‌های ما همه مواضع خود را حفظ کرده اند و روسیه از هر گونه پیشروی ناکام مانده است.

۲ ساعت پیش بازگشایی سفارت سوئد در کی یف  

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، سوئد از بازگشایی سفارت این کشور در کی یف پایتخت اوکراین خبر داد.

۲ ساعت پیش کرملین: هزینه سنگین تحریم‌ها علیه روسیه به شهروندان اروپایی تحمیل می‌شود  

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت هزینه تحریم‌های ضد روسیه هر روز برای شهروندان اروپایی افزایش می‌یابد.کرملین از نزدیک طرح‌های اتحادیه اروپا را را برای ممنوع کردن کامل واردات نفت روسیه بررسی می کند. 

پسکوف به خبرنگاران گفت: "این‌ها فعلا طرح هستند و بحث درباره آن‌ها ادامه دارد. ما این را دنبال می‌کنیم و گزینه‌های مختلفی را ارزیابی می‌کنیم. به طور کلی اگر ما درباره تحریم‌ها سخن بگوییم، جاه طلبی‌های تحریمی آنها، آمریکایی ها، اروپایی‌ها و کشور‌های دیگر، این سلاحی دو لبه است، آن‌ها با تلاش برای خسارت وارد کردن به ما، خودشان هم ناگزیرند هزینه سنگینی پرداخت کنند. "

اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا اوایل روز چهارشنبه گفت بسته ششم تحریم‌های ضد روسیه به علت عملیات مسکو در اوکراین، اواخر این روز ارائه می‌شود. این بسته شامل "ممنوعیت کامل واردات همه انواع نفت روسیه، خام یا پالایش شده، است.  این بلوک "ظرف شش ماه منبع نفت خام روسیه و تا پایان سال محصولات پالایش شده آن را به تدریج از دور خارج خواهد کرد. "

۲ ساعت پیش روسیه ۹ مه در ماریوپل رژه نظامی برگزار می‌کند  

سازمان اطلاعات اوکراین اعلام کرد روسیه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رژه نظامی در تاریخ نهم ماه مه در ماریوپل است. هر ساله روسیه، در چنین روزی، سالگرد پیروزی بر آلمان نازی را در جنگ جهانی دوم جشن می‌گیرد.

سرویس اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد سرگئی کرینکو از مسئولان بلندپایه دولت روسیه برای آماده کردن مقدمات برگزاری این رژه، وارد ماریوپل شده است.

در بیانیه سرویس اطلاعات نظامی اوکراین که در تلگرام منتشر شد، آمده است ماموریت اصلی این نماینده ولادیمیر پوتین، تدارک مراسم رژه نظامی نهم ماه مه است. طبق همین بیانیه، ماریوپول که شهری بندری در جنوب شرقی اوکراین است، به مرکز جشن‌ها تبدیل خواهد شد. بدین منظور، معابر اصلی شهر به سرعت پاکسازی شده و آوار‌ها و اجساد کشته شدگان و مهمات منفجر نشده جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، در این بیانیه آمده است تلویزیون‌های روسی، گزارش‌هایی از "شادی" ساکنان ماریوپل از مشاهده روس‌ها در شهر پخش خواهند کرد. نهم مه هر سال، رژه نظامی بزرگی در میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود.

۳ ساعت پیش دولت انگلیس صادرات هرگونه خدمات به روسیه را ممنوع کرد  

دولت انگلیس هرگونه صادرات بخش خدمات این کشور را به روسیه ممنوع کرد و تحریم‌هایی را علیه ۶۳ فرد و سازمان از جمله شرکت‌های رسانه‌ای و افراد مشهوری که آن‌ها را به انتشار اطلاعات نادرست متهم می‌کند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «تجارت با رژیم پوتین از نظر اخلاقی صحیح نیست و به تأمین مالی یک ماشین جنگی کمک می‌کند که در حال ایجاد درد و رنج بی شماری در سراسر اوکراین است. قطع دسترسی روسیه به خدمات انگلیس فشار بیشتری بر کرملین وارد می‌کند و در نهایت به شکست پوتین در اوکراین کمک خواهد کرد.»

۳ ساعت پیش کرملین: روسیه گزینه های مختلف را برای مواجه شدن با تحریمهای نفتی بررسی کرده است  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت روسیه گزینه های مختلف را برای مواجه شدن با تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس اجرایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در شدیدترین اقدامات خود برای تنبیه مسکو بر سر مسئله اوکراین، پیشنهاد تحریم مرحله‌ای نفت روسیه، تحریم‌ بانکهای اصلی این کشور و تحریم فرستنده های روسی از امواج رادیو و تلویزیون اروپا را ارائه کرده است.

۳ ساعت پیش کمبود بنزین در شرق آلمان به دلیل تحریم نفت روسیه  

ریانووستی نوشت، «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت شرق آلمان ممکن است به دلیل تحریم نفت روسیه با کمبود بنزین مواجه شود.

به گفته او این بخش از کشور به پالایشگاه شهر «شودت» وابسته است که از نفت روسیه استفاده می‌کند.

۴ ساعت پیش    

به گزارش خبرگزاری آرتی، همانطور که بایدن از سازنده تسلیحات برای کمک نظامی به اوکراین تشکر می‌کند، بزرگترین پیمانکاران دفاعی در آمریکا برای جشن گرفتن سود‌های کلانی که درگیری برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد آماده می‌شوند.

۵ ساعت پیش بازدید مقامات روسی از دونباس  

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «دنیس پوشیلین» رئیس دولت خودمختار دونتسک گفت که «کرینکو» معاون اول رئیس اداره ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و «تورچاک» دبیر شورای عمومی روسیه متحد، از مناطق آزاد شده دونباس بازدید کردند.

۶ ساعت پیش لولا داسیلوا: زلنسکی خواهان جنگ با روسیه بود وگرنه مذاکره می‌کرد  

به گزارش ریانووستی، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل و نامزد انتخابات جدید این کشور گفت: زلنسکی خود خواهان جنگ با روسیه بود وگرنه مذاکره می‌کرد.

رئیس‌جمهور سابق برزیل گفت: «زلنسکی مانند یک مجری است. او صبح، بعدازظهر و شب در تلویزیون است. او در پارلمان انگلیس، در پارلمان آلمان، در پارلمان فرانسه و در پارلمان ایتالیا است، انگار در یک کمپین سیاسی است. او باید پشت میز مذاکره باشد.»

۶ ساعت پیش درخواست وزیر خارجه استونی برای تهیه بسته هفتم تحریم‌ها علیه روسیه  

خبرگزاری ریانووستی نوشت، در حالی که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته ششم تحریمی اعلام شده علیه روسیه است، «اوا ماریا لیمتس» وزیر امور خارجه استونی خواستار تهیه بسته بعدی یعنی بسته هفتم شد.

۶ ساعت پیش مهمترین تحولات هفتادمین روز درگیری‌ها در اوکراین  

خبرگزاری ریانووستی درباره مهمترین تحولات هفتادمین روز درگیری‌ها در اوکراین گزارش داد:

ارتش روسیه ۶ پست نظامی در راه آهن اوکراین را که توسط تسلیحات آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت، منهدم کرد. شویگو (وزیر دفاع روسیه) گفت ارتش روسیه به همراه جمهوری خلق لوهانسک و جمهوری دموکراتیک خلق بلاروس در حال گسترش کنترل بر قلمرو‌های دو جمهوری هستند. سرگئی شویگو گفت که «ماریوپل» توسط نیرو‌های روسی کنترل می‌شود و اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی در «آزوفستال» محاصره شده اند. دیمیتری پسکوف (سخنگوی کرملین) اعلام کرد که هیچ حمله‌ای به کارخانه متالورژی صورت نگرفته است، تشدید محاصره «آزوفستال» به این دلیل است که دشمن در حال ورود به مواضع شلیک است، این تلاش‌ها سرکوب می‌شوند. ارتش روسیه اعلام کرده است که کریدور‌های بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از «آزوفستال» در روز‌های ۵ تا ۷ می‌از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بازگشایی خواهد شد. نیرو‌های اوکراینی به انبار نفت در Makeyevka (شهری صنعتی واقع در دونتسک، در جنوب شرقی اوکراین) شلیک کردند، ۴ مخزن ۵ هزار تُنی هر کدام آتش گرفت، یک نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند. یک شاهد عینی به ریانووستی گفت شبه‌نظامیان اوکراینی ستونی از پناهجویان را که از «ولچانسک» به «خارکیف» در حرکت بودند، کشتند، قربانیانی نیز وجود دارد. کرملین درباره مذاکرات با اوکراین اظهار داشت هیچ پویایی وجود ندارد، مسکو در حال ثبت گزارش‌هایی از تمایل کی‌یف برای خروج از روند مذاکرات و همچنین ناهماهنگی مقامات اوکراینی است. ۷ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره رئیس جمهور اوکراین گزارش خبرگزاری واردات نفت روسیه ولودیمیر زلنسکی وزیر خزانه داری وزیر امور خارجه سرویس اطلاعات اتحادیه اروپا نیرو های روس ارتش روسیه علیه روسیه ۱ ساعت پیش رژه نظامی دقیقه پیش درگیری ها نخست وزیر تحریم ها مدعی شد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!

به گزارش خبرآنلاین «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

به گزارش ایسنا در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901244

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد