Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.


گنجی: علت تاخیر در وام عتبات دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم توضیحاتی را در خصوص علت تاخیر در پرداخت وام عتبات دانشجویی ارائه داد.


مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، با اشاره به برگزاری هفته خوابگاه‌ها گفت: هفته خوابگاه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. برنامه ریزی‌ها در این خصوص صورت گرفته و دانشگاه‌ها مهلت دارند برنامه‌های خود را اعلام کنند.



گنجی در خصوص وام ویژه دکتری که ثبت نام آن آغاز شده گفت: بر اساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان وام ویژه دکتری هر ۶ ماه یکبار، هر ماه یک میلیون تومان به حساب دانشجویان واریز می‌شود و برای نیمسال دوم مبلغ این وام‌ها تیرماه به دانشجویان داده خواهد شد.


دانشگاه‌های ایران از ظرفیت‌های مطلوب در جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی برخوردار هستند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌های ایران از نظر ظرفیت‌های دانشگاهی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و می‌توانند در جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی گام‌های موثرتری بردارند.

 هاشم داداش پور در نشست صمیمی خود با جمعی از دانشجویان بین الملل از ملیت‌های مختلف جهان، با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: علیرغم وجود استاندارد‌ها و پتانسیل‌های لازم در دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و ناهماهنگی‌های بین دستگاهی، در جذب دانشجویان عملکرد خوبی نداشتیم و در صورت رفع موانع و معرفی دانشگاه‌های کشور با اقبال و استقبال دانشجویان بین المللی مواجه خواهیم شد.

وی در این نشست که از پانزده کشور جهان حضور داشتند خود را بعنوان نماینده دانشجویان بین الملل در حل مشکلات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در مدت هفت ماهی که در این مسئولیت هستم، بیش از سی جلسه با دانشجویان بین الملل برگزار نموده و در دانشگاه‌های مختلف کشور که دانشجویان بین الملل داشتند نیز حاضر و از نزدیک و چهره به چهره با مسائل و مشکلات و حرفه‌ای آن‌ها آشنا شدم و بهمین منظور بخشی از ظرفیت سازمان را در راستای حل مشکلات موجود در پیش پای دانشجویان بین الملل اختصاص داده‌ام.


مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی محل اختلاف با مجلس 


پس از تصویب طرح ساماندهی کنکور، نمایندگان مجلس به عنوان نهاد قانون گذار نسبت به این مصوبه معترض شدند و معتقدند که شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها می‌تواند سیاست‌گذاری در حوزه علم وفناوری را داشته باشد و حق قانون‌گذاری ندارد.

موضوع حذف کنکور سال هاست که از سوی مسئولان مختلف کشور مطرح می‌شود و هر کدام ایده‌هایی برای خود در اجرای این طرح ارائه دادند، اما تاکنون هیچ کدام از این طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیده و در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی قوانین علمی و آموزشی و سیاست گذار در این حوزه است تصمیم بر این گرفت که به جای حذف کنکور، ساماندهی کنکور را در دستور کار خود قرار دهد.

چندی پیش مصوبه ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و بر اساس این مصوبه تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد و سوابق تحصیلی بیشترین تاثیر را در آزمون ورودی داوطلبان خواهد داشت.

 


اما پس از تصویب این طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذار نسبت به این مصوبه معترض شدند و معتقدند که شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها می‌تواند سیاست گذاری در حوزه علم وفناوری را داشته باشد و حق قانون گذاری ندارد بنابراین باید قانونی که در خصوص ساماندهی کنکور دارد به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد که توسط مجلس تصویب شود.


دانشجویان متقاضی مهمانی دانشگاه علم و صنعت در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند


دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای از متقاضیان مهمانی و انتقال درخواست کرد که در سامانه سجاد درخواست خود را ثبت کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی میهمانی (دارای شرایط خاص) تا ۳۱ اردیبهشت، سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) فعال می‌باشد و متقاضیان با مطالعه دقیق آیین نامه و راهنمای ثبت نام در سامانه می‌توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند. دانشگاه تنها درخواست‌هایی را بررسی خواهد کرد که از طریق این سامانه ثبت شده باشد؛ لذا از کلیه متقاضیان میهمانی که مایلند در ترم آتی درخواست میهمانی و میهمانی دائم آنان بررسی شود، لازم است از طریق این سامانه اقدام نمایند.

 

 

جزئیاتی از پرداخت وام شهریه دانشجویی 


ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی مدتی است آغاز شده و دانشجویان متقاضی مهلت دارند که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی مدتی است آغاز شده و دانشجویان متقاضی مهلت دارند که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وام شهریه یکی از وام‌هایی است که صندوق رفاه به دانشجویان نوبت دوم، دانشجویان دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و به تمامی دانشجویان شهریه پرداز پرداخت می‌کند.

 

 

مهلت ثبت نام وام کمک هزینه تحصیلی دانشگاه شریف تمدید شد

بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف مهلت ثبت‌نام کمک هزینه تحصیلی برای نیمسال دوم تحصیلی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دانشگاه شریف به دانشجویان متقاضی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کند. بر این اساس دانشجویان متقاضی می‌توانند برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به تکمیل فرم درخواست الکترونیکی اقدام نموده و کلیه مدارک و مستندات مربوطه را به صورت الکترونیکی از طریق آدرس stu.sharif.ir ارسال نمایند.

 

دانشگاه صنعتی شریف در راستای تحقق اهداف علمی و فرهنگی و به منظور اعتلای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه دانش بشری در جمهوری اسلامی ایران، طرح حمایت از دانشجویان متقاضی در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب‌تر برای آن‌ها با حمایت خیرین "بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف" اجرا می‌شود.

با توجه به اینکه بعضی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف علیرغم داشتن ظرفیت علمی خوب، به دلیل مشکلات اقتصادی نیاز به حمایت دارند، لذا با کمک خیرین و همیاران دانشگاه، این طرح با هدف حمایت از دانشجویان متقاضی، طراحی و اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وام دکتری دانشگاهها شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پایان اردیبهشت ماه دانشجویان بین الملل دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان متقاضی ساماندهی کنکور دانشگاه ها نیمسال دوم صندوق رفاه آغاز شده ثبت نام سال دوم وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳