Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از ماه‌ها پیگیری، گره کور انتقال پادگان ارتش باز شد و با سپری شدن مراحل نخست توافق، در حال ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری است. - اخبار استانها -

هاشم دائمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس  اظهارداشت: هشت ماه از شروع به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد، روزهای پرتنش، چالش، نشیب و فراز و اتفاق‌های خوب و ناگوار را شاهد بودیم که وقوع برخی به صورت ملی و کلان و برخی به صورت بومی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقال پادگان لشگر 77 در مشهد به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید/ راه مردم باز می‌شوداتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه متوسلیان با اتمام حصارکشی اراضی پادگان جیرئیس قوه قضائیه: پادگان ارتش از شهر مشهد خارج شود!

وی ادامه داد: به خدمات اعطا شده توسط دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، نمره قبولی داده می‌شود، چرا که شاهد تلاش و زحمت همکارانمان در این مدت کوتاه بوده‌ام همچنین در این مدت کوتاه تلاش‌هایی از جانب شورای ششم و شهردار انقلابی صورت پذیرفت تا گره‌های باز نشده و کور شهر، مرتفع شود.

دائمی افزود: امروز شاهد آن هستیم که پس از ماه‌ها پیگیری، گره کور انتقال پادگان ارتش باز، مراحل اولیه توافق سپری شد و در حال ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری است. به سهم خود از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به واسطه ورود و توجهات داهیانه و پدرانه نسبت به موضعات شهری تشکر کنم، همچنین از تولیت آستان قدس رضوی، شهردار انقلابی و فرمانده ارتش شمال شرق برای ورود دلسوزانه به این موضوع قدردانی می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، بحث مدیریت کرونا بود؛ شروع به کار دوره ششم شورای شهر همزمان با پیک پنجم کرونا بود و متاسفانه روزانه بالغ بر 500 نفر فوتی داشتیم که شهر مشهد را در موقعیت نامناسبی قرار داده بود.

وی بیان کرد: کمیسیون حقوقی در جایگاه صیانت از حقوق شهروندی به این موضوع ورود پیدا کرد و با همکاری و همراهی شهرداری مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی، توانستیم بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور را در نمایشگاه بین‌المللی ایجاد کنیم. واکسیناسیون به صورت خودرویی در نمایشگاه بین المللی، ایستگاه‌های قطار شهری و اختصاص 10 دستگاه اتوبوس از جمله اقدامات صورت پذیرفته در این راستا بود که توانستیم در پس از 10 روز واکسیناسیون گسترده، از شرایط قرمز کرونا خارج شده و اقدام موثری در راستای صیانت از حقوق شهروندی انجام گردد.

دائمی پیرامون آخرین وضعیت کوهستان پارک بیان کرد: کوهستان پارک معارضانی دارد، در این راستا چندین جلسه برگزار شده است و پیگیر تعیین تکلیف این مسئله هستیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: عمده سهم سرانه فضاهای تفریحی مشهد، در مناطق برخوردار است، به طور مثال پارک ملت در منطقه 11 شهری و کوهستان پارک در منطقه 9 قرار دارد، همچنین پروژه‌هایی همچون کوهسار و کوه پارک در مناطق برخوردار انجام شد است؛ با توجه به اینکه سرانه فضای سبز و فضاهای تفریحی در مناطق کم برخوردار، پایین است، تلاش داریم که سهم سرانه‌های تفریحی را در پارک‌های بزرگ افزایش دهیم.

وی اذعان کرد: با پیگیری‌های صورت پذیرفته توسط سایر کمیسیون‌ها، فضاهای تفریحی برای بانوان در اکثر پارک‌ها طراحی و تعبیه شده است که نوید بخش توزیع متوازن سرانه‌های تفریحی شهر بوده و همشهریان می‌توانند حداقل دسترسی را به سرانه‌های تفریحی داشته باشند.

دائمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است در سمت‌های استانی و کشوری حضور داشته باشید، گفت: ما از مردم برای خدمت در شورای شهر رای گرفته‌‍‌ایم و نسبت به این رای و اعتماد مردم تکلیف داریم؛ اینکه رای خود از مردم را رزومه کرده و به جای دیگری برای خدمت برویم، دور از اخلاق است. برای اثبات حسن نظر خود، تا پایان دوره در خدمت مردم مشهد در شورای اسلامی شهر مشهد هستم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کمیته شفافیت در ادوار گذشته شوراهای شهر فعال بوده و در این دوره هم ادامه پیدا کرده است، در این راستا دو تا سه طرح تحقیق و تفحص از برخی موضوعات در شورای شهر کلید خورده است که شامل تحقیق و تفحص از پول‌هایی که درحوزه ورزش هزینه شده و املاکی که به سایر ارگان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی هبه و یا واگذار شده، می‌شود.

وی گفت: پس از جمع بندی نتایج طرح‌های تحقیق و تفحص در حوزه‌های اعلام شده، نتایج را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌دهیم و آن‌ها را به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌کنیم و دستگاه قضایی با افرادی که اهمال، کوتاهی و تخلف کردند، برخورد می‌کنند.

دائمی درباره میزان تخلفات به ثبت رسیده در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: تخلفات در سطح مدیریت شهری، سلسه مراتب محرمانگی دارد و تا زمانی که تخلف به اثبات نرسیده باشد، حق انتشار آن را نداریم. سعی داریم به اصلاح فرایندها و افراد مبادرت ورزیم تا با شیب ملایم، سطح تخلفات رو به کاهش بگذارد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در مورد فرآیند انتخاب شهردار بیان کرد: فرایند انتخاب شهرداران در اختیار شوراها است، شهردار می‌تواند در طی مدت فعالیت، به اقدامات قانونی خود ادامه دهد، در صورتی که شهرداری خارج از سیاست‌های مصوب قدم بردارد، تخلف کند و یا مورد سوال از جانب اعضای شورای شهر قرار گیرد، شهردار باید پاسخگو باشد.

وی اظهار کرد: فرایند تغییر شهردار در قانون به طور کامل بارز است، تا زمانی که شهردار مشهد در جایگاه شهرداری انجام وظیفه کند، شورای شهر به حمایت و کمک از آن می‌پردازد؛ برنامه تغییر در جایگاه شهردار مشهد نداریم و به یاری خدا تا پایان دوره در خدمت شهردار فعلی هستیم و شورای شهر از شهردار با قدرت، حمایت می‌کنند.

دائمی در خصوص مطالبات پیمانکاران گفت: همانگونه که باید پیگیر مطالبات مردم باشیم، باید برای احقاق حقوق افرادی که برای اداره شهر به ما کمک می‌کنند، یاری رسانیم؛ سرمایه‌گذاران و پیمانکاران افرادی هستند که در توسعه و عمران شهر و حوزه خدمات شهری یاری می‌رسانند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از دوره‌های قبل شاهد بدهی‌های زیاد پیمانکاران هستیم، گفت: علت اینکه برخی پروژه‌های عمرانی با تاخیر شروع می‌شود، به بدهی‌های مرتبط با دوره‌های پیشین بازمی‌گردد؛ تلاش ما این است که تعهدات مالی خود را نسبت به پیمانکاران به درستی انجام دهیم، چرا که کم کاری در این راستا و ورود به پروژه جدید پیش از پرداخت بدهی‌ها، دور از اخلاق است.

وی با بیان اینکه بیشتر از آنچه اعتبار داشته باشیم، پروژه تعریف شده که اشتباه استراتژیک دوره پیشین بوده است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم مطالبات پیمانکاران را به صفر برسانیم و با شیب ملایمی به سایر پروژه‌ها بپردازیم؛ در حالی که این موضوع منعی برای شروع پروژه‌های جدید ندارد و به طور حتم مطالعات پروژه‌ها انجام می‌شود.

دائمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان در انتصابات دخالت دارید، بیان کرد: اعضای شورای شهر حق دخالت و ورود در انتصاب‌ها را ندارند مگر اینکه در مقام مشورت قرار گیرند؛ جایگاه شورا، سیاست گذرای و مشورتی است و ممکن است از همکاران بنده سوالات و مشورت‌هایی در خصوص افراد و یا عزل و نصب مطرح شود، ولی این اقدام به منزله ورود به اجرا و انتصاب‌ها نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون نظارت بر درآمد سازمان میادین و مدیریت پسماند بیان کرد: شورا در جایگاه نظارتی می‌تواند به همه موضوعات ورود کند به خاطر سهولت در نظارت، در هر هیئت مدیره یک عضو از شورای شهر حضور دارد که به نوع عملکرد آن سازمان و هیئت مدیره نظارت جدی می‌کند همچنین به صورت ویژه اگر در قرارداد ایرادی و ابهامی باشد، در کمیسیون تخصصی این موضوع بررسی می‌شود.

وی در مورد کارتن خواب‌ها و کودکان کار بیان کرد: در خصوص برخی موضوعات و آسیب‌های اجتماعی سازمان‌هایی همچون بهزیستی متولی است و سهم ورود شهرداری به نسبت این اتفاق‌ها و فرایندها مشخص است؛ از این رو اگر بیش از حد قانونی به مسائل اجتماعی ورود شود، توقعات سازمان‌ها افزایش یافته و سایر دستگاه‌های متولی پا پس می‌کشند، این در حالی است که متاسفانه شاهد این اتفاق هستیم.

دائمی ادامه داد: بنا به جایگاه قانونی خود، باید نسبت به اتفاقات واکنش نشان داده و به وظایف خود در رسیدگی به وضعیت کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها عمل کنیم.

دائمی بیان کرد: تمام عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کردیم و در تلاشیم وعده‌های قبل انتخابات خود را جامه عمل بپوشانیم تا شاهد رقم خوردن اتفاق‌های خوب در شهر امام رضا(ع) باشیم؛ در نظر است شهری در تراز حضرت رضا(ع) داشته باشیم، برای تحقق دیپلماسی شهری و استقرار جهانشهر شدن، بایستی به زیرساخت‌ها پرداخته شود و همچنین مردم بیش از پیش به فرهنگ استقبال از میهمان داخلی و خارجی توجه کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در جهانشهر باید ارتباط شهر مشهد با سایر شهرهای دنیا موثر و مطلوب باشد، گفت: قرار است به صورت ویژه خواهر خواندگی را دنبال کنیم و در این راستا نیز پیوست اقتصادی را محقق سازیم، همچنین تلاش است دوران طلایی مدیریت شهری در دوره ششم رقم بخورد.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال پادگان پادگان ارتش شورای شهر پروژه ها دوره ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم