Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: تگرگ و جاری شدن سیلاب ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سبب بروز خسارات زیادی به بخش کشاورزی از جمله محصولات زراعی و باغی و همچنین قنوات این شهرستان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت‌گو با صبح توس اظهارداشت: در پی سیل و تگرگ 11 و 12 اردیبهشت ماه 1401، متاسفانه به بخش کشاورزی و قنوات شهرستان خسارات زیادی رسیده است و براساس برآورد اولیه بیش از 27 میلیارد و907 میلیون تومان به این حوزه خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیل و تگرگ اخیر در بخش مرکزی و بخش کاخک شهرستان گناباد به بیش از دو هزار و 334 هکتار از باغات و 171 هکتار اراضی زراعی شهرستان خسارت وارد کرده است که میزان خسارت اولیه آن میزان 12 میلیارد و 946 میلیون تومان برآورد می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی گناباد به خسارت دیدن بیش از 19 رشته از قنوات شهرستان اشاره و افزود: بیش از 13 میلیارد و380 میلیون تومان به این قنوات خسارت وارد شده است

قاسمی گفت: اعتبار اولیه جهت بازگشایی قنوات مسدود شده تامین و عملیات بازگشایی قنوات از همان ساعات اولیه پس از سیل شروع شده است.

وی به تلف شدن چندین راس دام سبک و تخریب قسمتی از تاسیسات دامداری های شهرستان اشاره و ادامه داد: خسارت وارده به دامداران شهرستان در مجموع مبلغ یک میلیارد و 581  میلیون تومان برآورد می‌شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان خسارت سیل اخیر به محصولاتی از قبیل گندم و جو و باغات پسته ، بادام ، زردآلو، انگور و انار  بوده و برخی از زیرساخت‌های بخش کشاورزی نیز آسیب جدی دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیرمترقبه و خسارت‌های وارده، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی به جبران خسارت کشاورزان می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی کشاورزی گناباد میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی محمدپور در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش کاخک گناباد شامگاه یکشنبه ضمن تاکید بر اینکه اولویت ما توسعه روستایی است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در بخش کاخک اتفاق افتاده است و آن چیزی که به عنوان اولویت اول ما در جلسات مقدماتی مجلس با وزرا در سطح ملی و نمایندگان استان پیگیری شده، مدیریت و توسعه روستایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح قوانین متعدد در مجلس که موجب تأخیر یا عملیاتی نشدن کارها می‌شود، افزود: این قوانین باید با برنامه ریزی صحیح اجرا شوند و مسؤولان گره‌ها و کاغذ بازی‌ها را در جهت توسعه روستاها بردارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن نوید خبر خوش به کشاورزان منطقه مبنی بر عدم قطع برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استانی و ملی امسال قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی نخواهیم داشت.

محمدپور ضمن یادآوری تبعات خشکسالی، کمبود بارندگی و منابع آبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: باید با اختصاص اعتبار مناسب، به احیای قنوات و طرح‌های آبخیزداری حوزه انتخابیه توجه بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به خصوص تأمین آب، برق و گاز گفت: اکثر دغدغه ما در حوزه تأمین آب است؛ ما بدون واحدهای مسکن ملی، هنوز هم ۹۰ لیتر در ثانیه آب کم داریم؛ پس در فرصت باقیمانده تا شروع تابستان باید تلاشمان را برای جبران این کمبود، بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در نهضت ملی مسکن انجام شده این نکته را یادآور شد: اگر مشکلات نهضت ملی مسکن و نحوه واگذاری را نتوانیم مدیریت کنیم، ۲ تا ۳ سال آینده نخواهیم توانست تبعات آن را حل کنیم.

محمدپور در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمام شوراها و دهیارهای بخش کاخک گفت: اعتبارات خوبی برای روستاها از جمله: سنگ فرش معابر در حال پیگیری است.

کد خبر 6097829

دیگر خبرها

  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان