Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:58:20 GMT

ماماها پیام آور سلامت مادران و نوزادان هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۰۵۸

ماماها پیام آور سلامت مادران و نوزادان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پیامی، ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی ماما، تاکید کرد که این روز، نماد و سمبلی است برای «بزرگداشت خدمات زندگی آفرین» که توسط همه ماماهای جهان صورت می‌گیرد.

در پیام وزیر بهداشت آمده است: جامعه مامایی کشور دوشادوش دیگر حوزه‌های خدوم سلامت با مهر، ایثار، علم و تبحر خویش، مژده آور زندگی، شور و سلامت برای مادران و البته نوزادان در نخستین روزهای حساس حیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جهان امروز ماما نه تنها ارائه دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری، زایمان و پس از تولد است، بلکه بارها و بارها به عنوان یگانه منجی ساعات مرگ و زندگی زنان و نوزادان به ایفای نقش می‌پردازد.

روز جهانی ماما که پنجم ماه می با پانزدهم اردیبهشت ماه مصادف است، نماد و سمبلی است برای «بزرگداشت خدمات زندگی آفرین» که توسط همه ماماهای جهان صورت می‌گیرد.

اینجانب به خوبی از همت والا و تلاش همکاران گرانمایه ماما در مراکز و به ویژه در روستاهای دور دست سراسر کشور آگاهم. به همین منظور ضمن تبریک روز جهانی ماما، از آنها می‌خواهم در لحظات خالص و ناب تسبیح و دعا که مستمر و مداوم نظاره گر اولین اشک‌ها و لبخندها، فریادها و شوق‌ها، عشق‌ها و امیدها هستند، ما را و کشور عزیزمان را از دعای خیر خود محروم نسازند.

کد خبر 5482425

منبع: مهر

کلیدواژه: مامایی بهرام عین اللهی زایمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا سازمان غذا و دارو پروتکل های بهداشتی واکسن کووید 19 دیابت افسردگی داروخانه درمان ناباروری بارداری واکسیناسیون دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • پلیس برای روز جهانی کارگر پیام داد