Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:47:11 GMT

زلنسکی: ما نبرد منجمد را نخواهیم پذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۳۴۴

زلنسکی: ما نبرد منجمد را نخواهیم پذیرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست شورای مدیران اجرایی وال استریت ژورنال گفت، نیروهای اوکراینی جلوی حمله روس‌ها را در آنچه او به عنوان مرحله اول این درگیری توصیف کرد، گرفته‌اند.

به گفته او، اوکراین در مرحله دوم نیروهای روسیه را از اراضی خودش اخراج می‌کند و در مرحله سوم، برای احیای کامل تمامیت ارضی خود اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی گفت که اوکراین یک توافق آتش‌بس که به نیروهای روسیه اجازه دهد در مواضع کنونی‌ خودشان باقی بمانند، قبول نخواهد کرد. رئیس‌جمهوری اوکراین بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت: ما "نبرد منجمد" را نخواهیم پذیرفت.

نبرد منجمد یا جنگ منجمد (frozen conflict) در روابط بین‌الملل، وضعیتی است که یک درگیری مسلحانه فعال به پایان رسیده اما هیچ پیمان صلح یا چارچوب سیاسی دیگری این درگیری را حل نکرده‌است؛ بنابراین، از نظر قانونی درگیری می‌تواند هر لحظه دوباره شروع شود و محیط ناامن و بی‌ثباتی را ایجاد کند.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باید برای دیدار با او به منظور مذاکره روی هر نوع توافقی برای پایان دادن به این درگیری موافقت کند. او گفت، ادامه دادن به مذاکرات صلح اهمیت دارد اما تا زمانی که پوتین آن را امضا یا اعلام رسمی نکرده باشد، او هیچ نقطه مثبتی در چنین توافق‌هایی نمی‌بیند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در همین سخنرانی همچنین گفت که روسیه باید بعد از خاتمه یافتن جنگ، بابت خساراتی که به این کشور وارد آورده غرامت پرداخت کند. زلنسکی گفت: روسیه باید غرامت بدهد. از ابتدای جنگ، روسیه ۶۰۰ میلیارد دلار خرابی در این کشور به بار آورده است. آنها همه چیز را ویران کرده‌اند. پس از جنگ، اوکراینی‌ها فورا برای بازسازی کشورشان اقدام می‌کنند و سرمایه‌گذارها باید بیایند.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اوکراین نیروهای روس زلنسکی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا