Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@15:55:47 GMT

این سبزی یک عمر سلامتی را به شما تضمین می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۴۴۵۱

این سبزی یک عمر سلامتی را به شما تضمین می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

تره از جمله سبزی‌های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برک‌های آن دراز و تا خورده است و به نام «گندزدا» نیز خوانده می‌شود. ویتامین‌های زیــــــادی، چون B کمپلکس، بخصوص B۱، E، C و املاحی، چون گوگرد، سدیم، ید و کلسیم و همـــــچنین پنی‌سیلین گیاهی سبب می‌شود کـــــــه این گیاه برای بسیاری از بیـــــماری‌ها شفابخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه نیروبخش باعث طول عمر می‌شود و مصرف خام آن پایین‌آورنده قند خون است. جوشانده آن در تسکین ناراحتی‌های قلبی و ورم قوزک پا موثر است.

بولاغ اوتی اشتهاآور خوبی محسوب می‌شود و استفاده از آن به خــــانم‌هایی که دچار سرطان سینه هستند، توصیه می‌شود. بیماری‌هایی، چون آسم، سل ریوی، برونشیت، اختلالات هاضمه، گواتر، اسهال خونی، زخم‌های واریسی، راشیتیسم، یرقان، اسکوربوت، رماتیسم، نقرس و انواع ناراحتی‌های کلیه و کبد توسط این گیاه کاهش می‌یابد. البـــته اگر به هموروئید مبتلا هستید از این گیاه استفاده نکنید.

این گیاه برای افراد چاق وکسانی که به نقرس و رماتیسم مبتلا هستند، به صورت ضماد در محل درد مفید است. برای رفع جوش‌های صورت نیز اثربخش است. برای درمان لکه‌هایی که بر اثر آفتاب‌زدگی و جوش صورت به وجود آمده است آب علف‌چشمه را با عسل مخلوط کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.

برای درمان گواتر می‌توان از شاهی‌آبی به عنوان سبزی استفاده کرد. شاهی آبی دفع‌کننده سموم بدن و ضدسل و سرطان است. برای درمان طاسی سر صد گرم شیره شاهی‌آبی را با ۲۵ گرم الکل مخلوط کرده مو‌ها را ماساژ دهید.

مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد. برای از بین بردن شکنندگی پوست و کاهش حساسیت آن بولاغ‌اوتی را کوبیده آب آن را با عسل مخلوط کرده به پوست بمالید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آب تره تره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر