Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@00:17:58 GMT

احتمال بروز موج جدید جهانی کرونا در تابستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۴۷۰۴

احتمال بروز موج جدید جهانی کرونا در تابستان

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر کمال حیدری با اشاره به تک‌رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونا در ایران، گفت: خوشحالیم که پس از مدت‌ها تک‌رقمی شدن مرگ ناشی از کرونا را دوباره تجربه کردیم. یکی از اعتقادات ما تاثیر پوشش واکسیناسیون بود.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون به طور حتم تاثیر بسزایی در روند کنترل این ویروس داشت؛ همانگونه که در دو موج شدید پنجم با دلتا و ششم با امیکرون این تاثیر جدی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با پوشش واکسیناسیون شرایط خوبی را تجربه کردیم، اما این پیام به معنی عادی‌انگاری شرایط نیست و توقع داریم مردم صبر و تحمل پیشه کنند و به پیام‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه همچنان درخواست وزارت بهداشت از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: اکنون از مردم درخواست داریم برای پوشش واکسیناسیون اقدام کنند و کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند یا تکمیل واکسیناسیون آن‌ها انجام نشده است، خود را واکسینه کنند.

حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب فعلی کرونا در ایران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تلاش دارد امور زندگی ساری و جاری باشد و کسانی که بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی دارند یا سالمند هستند، حتما رعایت کنند و ماسک داشته باشند. کمیته علمی مقابله با کرونا به این موضوع اذعان دارد که یکی از موفقیت‌های ما در دوران کرونا در زمینه استفاده از ماسک است و باید آن را ادامه دهیم تا خبر رهایی از این بیماری را ببینیم و به شرایط عادی برگردیم.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در کشور نیز افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور مطلوب است و آمار‌ها نشان می‌دهد که ٨٠ تا ٨۵ درصد از کسانی که مرگ و بستری ناشی از ویروس کرونا داشتند جزو افرادی بودند که واکسن نزده بودند. واکسن زده‌ها نیز پس از ابتلا به این ویروس، اثرات کمتری از این ویروس در آن‌ها مشهود بود و نشان داد که اثربخشی واکسن‌ها زیاد است.

حیدری با بیان اینکه واکسن مورد نیاز مردم تا پایان سال ١۴٠١ تامین شده است، بیان کرد: اثر واکسن‌ها بعد از چند ماه کاهش می‌یابد و با توجه به بروز زیرگونه‌هایی از کرونا و نیز پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت که ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس را در تابستان تجربه کند، امیدواریم مردم واکسن را در برنامه خودشان قرار دهند و کسانی که نوبت آخر واکسن خود را نزده‌اند حتما برای تزریق اقدام کنند. کرونا هنوز در هیچ‌جای دنیا تمام نشده است؛ حتی در برخی کشور‌های اروپایی نیز تلفات سنگینی را شاهد هستیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در اروپا هم مانند زمانی که ما خیلی درگیر بودیم، اکنون با این ویروس درگیر هستند که امیدواریم با همراهی و رعایت بهتر مردم از نظر پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا، شاهد موج جدید در کشور نباشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا معاون وزیر بهداشت واکسیناسیون پوشش واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!