Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:14:00 GMT

اعزام کاروان بسیجیان پل‌دختر به ارتفاعات بازی‌دراز

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۰۳۶

اعزام کاروان بسیجیان پل‌دختر به ارتفاعات بازی‌دراز

منصور کریمی‌فرد روز پنج‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: بسیجیان پس از ۲ سال از شیوع بیماری کرونا امروز پنج‌شنبه در مراسم ویژه افتتاح یادمان شهدای بازی‌دراز در حرم مطهر حضرت احمدبن اسحاق(ع) در شهر سرپل ذهاب حضور می‌یابند.

 وی خاطرنشان کرد: افتتاح یادمان شهدای بازی دراز روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد و سپس بسیجیان به ارتفاعات این منطقه صعود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت:سالروز عملیات آزادسازی بازی‌دراز به عنوان نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت است که امید است بتوان با اعزام جوانان به این منطقه آنها را با رشادت‌های شهدا در دوران دفاع مقدس آشنا ویاد و خاطره آنهارا بیش از پیش زنده نگه داشت.

شایان ذکر است، بازی دراز در شمال غربی شهر سرپل ذهاب قرار دارد و محل شهادت "علی اکبر شیرودی" یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است. شهید شیرودی در دوران مبارزات انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی (ره)را در کرمانشاه پخش می‌کرد.

 وی در آستانه پیروزی انقلاب همراه با حجت‌الاسلام آل‌طاهر مسئولیت حفاظت از کرمانشاه به ویژه رادیو و تلویزیون و ادارات مهم دولتی را بر عهده گرفت.

شهید شیرودی در غائله کردستان داوطلبانه به این منطقه شتافت و در مقابل گروه‌های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت که در همین دوره و در سن ۲۴ سالگی به عنوان فرمانده خلبانان هوانیروز انتخاب شد و در حماسه پاوه نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در آزادسازی این شهر ایفا کرد.
 
وی به دلیل لیاقت و شجاعت ظرف هفت ماه از درجه ستوان‌یاری به درجه سروانی ارتقا یافت و آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در بازی دراز بود که در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ در حالی که مشغول دفاع از منطقه بود بر اثر اصابت گلوله تانک به بالگرد حامل وی، به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

 پیکر مطهر این شهید والامقام در زادگاهش تنکابن به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتفاعات بازی دراز سپاه ناحیه پلدختر منصور کریمی بازی دراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالرسول رنجبر در همایش مناسک حج که با حضور زائران بوشهری برگزار شد، بیان کرد: حداقل مدت انتظار زائران حج تمتع ۱۷ سال است و آخرین ثبت‌نام کنندگانی که به حج امسال اعزام می‌شوند مربوط به سال ۱۳۸۶ هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۹۵۶ بوشهری به حج اعزام می‌شوند که ۲۸ نفر از آنها از عوامل حج هستند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این افراد با ۷ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که یکی از کاروان‌ها از اهل سنت هستند.

به گفته وی اعزام زائران بوشهری ۴ و ۵ خرداد با چهار پرواز انجام خواهد شد و زائران مدینه بعد هستند.

رنجبر اضافه کرد: ۴۸۶ نفر از زائران آقا و ۴۴۲ نفر بانوان هستند که کم سن‌ترین زائر ۱۴ سال سن و مسن‌ترین ۹۲ ساله است.

وی بیان داشت: شعار حج امسال «قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم 
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد