Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:42:58 GMT

امنیت زیربنای توسعه و سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۱۱۶

امنیت زیربنای توسعه و سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد علیزاده ظهر پنجشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان ایلام ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده مجموعه نیروهای انتظامی در حوزه امنیت، اظهار کرد: امنیت بستر لازم را برای سرمایه گذاری و توسعه استان فراهم می‌کند و این مجموعه در عین مردمداری با اقتدار نقش بسزایی در تسهیل این امر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح پیگیری و اقدامات انجام شده در حوزه راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌های مرزی همچون راه آهن اندیمشک_دهلران، آزادراه پل زال چیلات، دستور وزیر محترم راه مبنی بر استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی برای مسیر دهلران-مهران، توسعه زیر ساخت‌ها را امری ضروری برای کاهش تصادفات و برای برون رفت از بن بست شهرستان‌های حوزه جنوب دانست.

نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گرانی کالای‌های اساسی و حذف ارز ۴۲۰۰ افزود: این امر قرار بود به صورت مشروط انجام شود به نوعی که به اقشار فرودست جامعه فشار معیشتی وارد نشود و با این حال امیدواریم دولت، زین پس تدابیری بیاندیشد که بیش از این به مردم فشار بیشتری نیاید.

علیزاده با اشاره به اختلافات مابین عشایر ماژین و سرابنقل آبدانان گفت: خود توسعه راه و مسیرهای مواصلاتی این مناطق امنیت می‌آورد و بنا به پیگیری‌های انجام شده بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای زیرسازی و آسفالت در اختیار اداره کل راهداری قرار گرفته و امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۲ این امر صورت پذیرد و هم چنین با پیگیری و مکاتبات انجام شده با سردار اشتری فرماندهی انتظامی کل کشور پیشنهاد احداث یک پاسگاه در این مناطق را دادیم و امیدواریم با همکاری شورای تامین استان این ضرورت انجام گیرد.

وی همچنین از اعمال حق مناطق جنگی برای مجموعه خدوم نیروهای انتظامی در شهرستان حوزه جنوب خبر داد و گفت: با تلاش‌های نمایندگان ۶ استان در مجلس حق مرزی از ابتدای سال جاری برای نیروی‌های مسلح در استان محاسبه می‌شود.

گفتنی است سردار دلاورالقاصی مهر فرمانده انتظامی ایلام نیز در پایان با تقدیر از پیگیری‌ها، و نگاه ویژه نماینده مردم به مجموعه نیروهای انتظامی استان به تشریح اقدامات انجام شده فرماندهی انتظامی استان بخصوص در شهرستان‌های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره پرداخت.

کد خبر 5482671

منبع: مهر

کلیدواژه: ایلام جذب سرمایه گذاری امنیت اجتماعی عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه گرد و غبار ویروس کرونا بارش باران روز معلم آمار کرونا خراسان رضوی ماه رمضان 1401 فطریه گرد و خاک انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگلج در خطر است!

مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» در برنامه زنده «باغ هنر» از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج را خطرناک دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» از تخریب ساختمان مجاور و نادیده‌گرفتن طرح توسعه این بنای ملی، ابراز تاسف کرد و خواستار رسیدگی وزارت میراث فرهنگی و قوه قضاییه به این موضوع شد.

اتابک نادری، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» در برنامه زنده «باغ هنر» از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج را خطرناک دانست. ضمن اینکه طی «طرح توسعه سنگلج» که در اوایل دهه ۹۰ به شهرداری ارائه شده بود، توافقات اولیه برای الحاق ساختمان تخریب‌شده فعلی به تماشاخانه صورت گرفته بود و اسناد آن همراه با موافقت قالیباف؛ شهردار وقت موجود است.

این هنرمند تئاتر و مدیر سابق تماشاخانه سنگلج، درباره وضعیت پیش‌آمده در مجاورت تماشاخانه گفت: «وقتی خبر را شنیدم خیلی متاسف و متأثر شدم، چون به این حرکت از ۲ منظر باید نگاه کرد. جامعه تئاتری، تعزیه‌خوان‌ها، هنرمندان آیینی و سنتی و دانشجویان تئاتر از سال ۹۱ که «طرح توسعه سنگلج» مطرح شد، طومار‌هایی را منتشر کردند و این طرح توسط بزرگان این عرصه نظیر زنده‌یادان عزت‌الله انتظامی و داوود رشیدی با شهردار و شورای شهر وقت تهران مطرح شد. بنده هم طراح و هم مسؤول پیگیری این طرح بودم.

او ادامه داد: «طرح توسعه سنگلج» به نوعی تصویب شد و آقای قالیباف شهردار وقت تهران به شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری دستور داد تا این طرح اجرا شود. قرار بود طی «طرح توسعه سنگلج» ساختمان مجاور تماشاخانه که اداره حقوقی شهرداری بود به عنوان یک ساختمان کمک‌کننده فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در کنار مجموعه باشد. حتی در این طرح نوشته شده بود که نیازی به تخریب و نوسازی بنا نیست بلکه با انجام یک بازسازی، تبدیل به یک بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و گالری موزه تئاتر تهران می‌شود.».

نادری گفت: «در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است، چون تماشاخانه در آذر ۱۳۸۸ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. طبق ضوابط و قوانین، برای بنا‌های ثبت‌شده باید حریم تعیین شود. طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود، ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت و ساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.»

اتابک نادری ادامه داد: «می‌گفتیم خیابان بهشت در منطقه ۱۲ تهران روح زندگی شهری خود را از دست داده است و شهرداری باید به فکر احیای این زندگی باشد. تنها جایی که عصر‌ها به عنوان قلب تپنده فرهنگی در منطقه فعالیت می‌کند تماشاخانه سنگلج است که اگر ساخت و ساز‌های اداری بیشتر شود، این بنای فرهنگی نیز خفه می‌شود. نظیر اتفاقی که برای تئاتر‌های قدیمی در لاله‌زار افتاد.»

او در پایان با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ در سمت گیشه، تماشاخانه سنگلج فرونشت داشته است، از مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی و قوه قضاییه خواست تا نسبت به این تخلف و روشن شدن وضعیت حفاظت و حمایت از تماشاخانه سنگلج اقدام قانونی کنند.

عبدالله علایی تهیه کننده برنامه باغ هنر، به داخل استودیو پخش برنامه آمد و اعلام کرد: پیگیری بسیاری برای گفتگو با مسئولین شهرداری تهران و منطقه ۱۲ انجام داده که متاسفانه پاسخگو نبودند.

دیگر خبرها

  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • سنگلج در خطر است!
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم