Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:32:44 GMT

گفتمان مبارزه با فساد در کشور اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۱۷۷

گفتمان مبارزه با فساد در کشور اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، داود گودرزی عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: از سال ۸۰ و با صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری عزم جدی بر مبارزه با فساد است که با تأکیدات معظم‌اله سعی بر این است تا بدون توجه به سر و صداها و دعواها مبارزه با فساد مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاران با دلسوزی وارد این حوزه شدند و عده‌ای نیز سعی می‌کنند به بهانه سرمایه‌گذاری منافع این کشور را به یغما ببرند، تصریح کرد: شیب تند مبارزه با فساد جلوی برخی رانت‌خواری‌ها را در این کشور گرفته و ما امیدواریم با همراهی رؤسای سه قوه و مسئولان دلسوز زمینه مبارزه بی‌امان با فساد در کشور شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اصلاح دیدگاه برخی از مدیران، مسئولان و حتی معاونان رؤسای قوا را در حوزه مبارزه با فساد یادآور شد و گفت: ما در جنگ اقتصادی برای درون‌زا کردن اقتصاد راهی جز تولید نداریم و در کنار آن باید با قاچاق به عنوان مانع اصلی تولید مبارزه کرد چرا که اگر با فساد و قاچاق مبارزه نکنیم در پازل دشمن حرکت کردیم.

گودرزی به آثار و تبعات قاچاق در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… اشاره کرد و افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری باید افراد پاکدست در این حوزه مسئولیت را پذیرفته و مبارزه با فساد را به صورت عینی و عادلانه انجام دهند و دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه یاریگر و پشتیبان واقعی باشند.

وی آسیب‌شناسی در این حوزه و انجام مهندسی معکوس را در رسیدن به ریشه‌های فساد یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دور از تبعیض و استثناها، باید با عناصر فساد مبارزه کرده و به دور از تبلیغات و کارهای نمایشی در عمل گام‌های جدی را در این حوزه برداشت.

گودرزی با بیان اینکه به دنبال سیاه‌نمایی نیستیم بلکه مدیران دلسوز و توانمندی در کشور راه را بر فساد بسته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا جریان گسترده فساد به شکل شبکه‌ای کشور را درگیر خود کند، اضافه کرد: ما باید مراقبت بیشتری را در حوزه قاچاق، زمین‌خواری و رانت‌خواری‌ها انجام دهیم تا در یک ساختار درست و به شکل یکپارچه و منسجم با زمینه‌های فساد برخورد شده و اقدامات اصلاحی به انجام برسد.

وی قوه مجریه و مقننه را در خط مقدم مبارزه با فساد معرفی کرد و ادامه داد: قوه قضائیه در آخر این خط است و قطعاً گام‌های عملی را دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بردارند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در قرارگاه تلاش می‌کنیم تا در گام اول ادبیات و گفتمان مبارزه با فساد را در کشور بین مردم، مسئولان و نخبگان به درستی تبیین کنیم و در کنار آن شفاف‌سازی و رصد دقیق مسائل و موضوعات مورد توجه است.

وی ضرورت راه‌اندازی یک سامانه و سیستم یکپارچه را در مبارزه با فساد ضروری اعلام کرد و گفت: در قالب سامانه تجارت به راحتی می‌توان همه جابجایی کالاها و بارها را رصد کرد که در این زمینه امیدواریم هر چه سریع‌تر سامانه یکپارچه هوشمند در رصد کالاها و محصولات جابجا شده در مسیرهای مختلف از طریق وزارت راه، ناجا و اطلاعات مورد رصد قرار گرفته و جلوی حمل آنها در مبادی اولیه گرفته شود.

گودرزی افزود: ما در قرارگاه تلاش می‌کنیم تا به دور از ساده‌انگاری و اقدامات نمایشی، به صورت ریشه‌ای مسائل و موضوعات فساد را مورد رصد قرار داده و به دور از تعارض و منافع سعی کنیم با قانون‌گذاری درست و اصلاح فرآیندها به سمت بهبود شرایط در کشور حرکت کنیم.

وی توجه به کارهای فرهنگی و تشویق مردم را به ساده‌زیستی و کسب روزی حلال در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: جبهه منسجم، هوشمند و فراگیری را در این حوزه به صورت گسترده و مردمی نیاز داریم تا با فساد ریشه‌ای و شبکه‌ای در کشور برخوردی جدی انجام شود.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه باید به تقویت مبارزه رشد و شفاف با فساد کمک کنند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به راه‌اندازی دفاتر استانی قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: فساد تنها در مرکز کشور نیست بلکه فساد در همه استان‌ها می‌تواند بروز و ظهور پیدا کند که امیدواریم با نگاه واقع‌بینانه جلوی جریان گسترده فساد را متوقف و نسبت به ریشه‌کنی آن گام‌های جدی را برداریم.

کد خبر 5482666

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مفاسد اقتصادی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی داود گودرزی مقام معظم رهبری سرمایه گذاری قوه مقننه و قضائیه جنگ اقتصادی قاچاق حوزه بهداشت و درمان دستگاه های اجرایی زمین خواری رانتخواری قوه قضاییه نخبگان ساده زیستی عید فطر 1401 عید سعید فطر بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه گرد و غبار ویروس کرونا روز معلم خراسان رضوی بارش باران آمار کرونا ماه رمضان 1401 ایلام فطریه مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد