Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر لوکاشنکو (Alexander Lukashenko) رئیس جمهوری بلاروس در مصاحبه با خبرگزاری آسوشتیدپرس گفت که وی انتظار طولانی شدن جنگ اوکراین را نداشته و کشورش هرکاری را برای خاتمه دادن به این جنگ انجام خواهد داد.

به گزارش روز پنجشنبه  ایران اکونومیست، خبرگزاری آسوشیتدپرس از مبدا «میسنک» درباره این مصاحبه که امروز انجام شد، نوشت: با این وجود لوکاشنکو از «عملیات ویژه نظامی» روسیه علیه اوکراین دفاع کرد و در همین حال دولت کی یف را به تحریک مسکو متهم ساخت و گفت که انتظار نداشته است  جنگی که ۱۰ هفته از آن می گذرد (هفتادو یکمین روز جنگ)، اینگونه طولانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری بلاروس دراین مصاحبه که ۹۰ دقیقه و در کاخ استقلال در مینسک با خبرگزاری آسوشیتدپرس به عمل آمد، گفت: اما من آنچنان به اندازه کافی درگیر این مشکل نیستم که بگویم تا چه اندازه طبق نقشه پیش رفته است؛ به مانند روس ها یا آنطوری که من احساس می کنم، یکبار دیگر تاکید می کنم، احساس می کنم که این عملیات (حمله به اوکراین) طولانی شده است.

بنابراین گزارش رئیس جمهوری بلاروس دراین مصاحبه تاکید ورزید از آنجایی که کشورش مرز مشترکی با اوکراین دارد و متحد ثابت قدم مسکو است، بدنبال یک توافق صلح بین دوطرف است.

بلاروس هیچ جنگی را نمی پذیرد

لوکاشنکو به آسوشتیدپرس گفت: بلاروس بطور قطع هیچ جنگی را نمی پذیرد، ما هرکاری را برای آنکه جنگی نباشد، انجام داده و اکنون نیز انجام می دهیم.

استفاده از سلاح اتمی غیر قابل پذیرش است

رئیس جمهوری بلاروس در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:  استفاده از تسلیحات اتمی غیرقابل پذیرش است ، چرا که در مجاورت ما خواهد بود و ما کشوری همچون آمریکا نیستیم که در آنسوی اقیانوس باشیم و  اینکه آیا روسیه توانایی این کار را دارد این پرسشی است که شما باید از رهبران روسیه سوال کنید.

بلاروس تهدیدی برای کسی به شمار نمیرود

دربخش دیگری از این مصاحبه لوکاشنکو به آسوشیتدپرس گفت: ما تهدیدی برای کسی نیستیم و قرار نیست کسی را تهدید کنیم و نخواهیم کرد؛ وقوع نوعی جنگ دراینجا بواقع به نفع کشور بلاروس نیست.

آسوشیتدپرس افزود: مصاحبه روز پنجشنبه (امروز) بدنبال اعلام رزمایش نظامی بلاروس در اوایل هفته جاری صورت می گیرد که باعث نگرانی طرف اوکراینی شد، هرچند لوکاشنکو برگزاری این رزمایش تهدیدی برای اوکراین محسوب نمی کند.

 

 

**۱۳۰۲**

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین رئیس جمهوری بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد