Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@16:19:50 GMT

فوت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بر اثر کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۵۲۱۶

 سازمان جهانی بهداشت در تازه‎‌ترین گزارش خود تعداد جان باختگان همه‌گیری کرونا را تا پایان سال گذشته میلادی (دی ماه ۱۴۰۰)، رقم تقریبی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد.   به گزارش ایرنا از رادیو فرانسه، سازمان جهانی بهداشت امروز (پنجشنبه) در تازه‌ترین گزارش خود از برآورد تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان، خبر داد: همه‌گیری کووید-۱۹ در پایان سال ۲۰۲۱ عامل مرگ ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شد که این تعداد بسیار بیشتر از تعداد مرگ‌های رسمی ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این بیانیه آمده است: تخمین‌های جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که مجموع تلفات مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ به طور مستقیم یا غیرمستقیم بین اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تقریباً ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد مرگ (محدوده ۱۳.۳ تا ۱۶.۶ میلیون) است.   ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.   این بیماری به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی