Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قبل از تشکیل بسیج سازندگی نهادی به نام جهاد سازندگی داشتیم که متاسفانه این مجموعه با وزارت کشاورزی ادغام شد و به جهاد کشاورزی تغییر نام داد و پس از آن بود که خلاء حرکت‌های جهادی در کشور احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما به صورت موردی در بعضی مناطق کشور فعالیت‌هایی شکل گرفت و نهایتا در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی در مجموعه سازمان بسیج به دستور رهبر معظم انقلاب با هدف سازماندهی، حمایت و هدایت نیروهای مردمی صادر شد و تاکنون نیز کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است. 

اکبری با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج سازندگی جهت‌دهی و ساماندهی نیروهای مردمی است، افزود: گروه‌های جهادی لزوما کسانی هستند که تشکیل گروه داده و مشغول فعالیت جهادی هستند و این حرکت های خودجوش مردمی بسیار ارزشمند است و از آن حمایت می کنیم.

سازماندهی گروه‌های جهادی فعال در شهرستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی اطلس افزود: در راستای سازماندهی فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی همه گروه‌های مردمی و جهادی بسیج اقدام به ثبت نام در سامانه اطلس نموده‌اند، که تعداد ۲۱۷ گروه جهادی از شهرستان کاشان تا کنون در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۱ گروه جهادی در سال ۱۴۰۰ گفت: از آنجا که در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهر مشکلاتی وجود داشته، تاکید شده تا در اولویت حل مسائل و مشکلات شهرستان کاشان باشند اما در برخی موارد اقدامات جهادی در کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان نیز انجام شده است.

اکبری با اشاره به اجرای طرح خانه محرومین از سوی بسیج سازندگی کاشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان، برای نیازمندان تحت پوشش آن کمیته، طرحی با عنوان خانه محرومین اجرا شد که در طی آن ۶۷ مورد فعالیت عمرانی صورت پذیرفته که شامل ۲۱ مورد احداث خانه جدید و ۴۶ مورد ترمیم و تعمیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان این که تقویت اقتصاد و‌ اشتغال خانگی با محوریت تولید یکی از اهداف اصلی سازمان بسیج سازندگی است، گفت: در طول دو سال گذشته تعداد ۸۱ صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان کاشان با حداقل ۳۰ عضو تشکیل شده و در سال گذشته ۱۵ مورد وام اشتغال‌آفرینی به ارزش کلی ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶۸ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در سال ۱۴۰۰ گفت: در سال گذشته ۶۸ نیروگاه خورشیدی از طریق اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ تا ۷ درصد به ارزش کلی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با اولویت خانواده‌های محروم راه‌اندازی شده است.

اکبری ضمن اشاره به ۷ مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه گفت: در سال گذشته در ۷ مرحله کمک مومنانه تعداد هفده هزار و ۶۰۰ بسته ارزاق به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: در راستای تحکیم و ترویج ازدواج جوانان تعداد ۱۱۵ سرویس جهیزیه و سیسمونی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان توسط مجموعه بسیج تامین شده است. 

وی با ترسیم چشم‌انداز بسیج شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۱ در حوزه خدمات اجتماعی، بیان‌کرد:با تشکیل شورای جهادی شهرستان و برگزاری جلسات متعدد برنامه‌های بسیج سازندگی را در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های محروم دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: کریم اکبری ناحیه مقاومت بسیج کاشان نشست خبری بسیج سازندگی کاشان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان میلیون تومان بسیج سازندگی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلا م والمسلمین محمد صباحی در دیدار با تشکل‌های جهادی کازرون گفت: گروه جهادی و فرهنگ کار جهادی بهترین هدایت برای جوانان است.

امام جمعه شهرستان کازرون با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بیان داشت: بسیج معبر و مسیر هدایت برای زندگی در جامعه است و فعالیت‌های بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها در کمک کردن به جامعه و مردم، مسیر زندگی را مورد رضایت حق تعالی قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان کازرون تصریح کرد: با وجود ارگان‌هایی همچون بسیج سازندگی در ساختار تشکیلاتی نهاد انقلابی بسیج، شاهد برکت هستیم به طوری که این چنین ساختاری را در جایی دیگر پیدا نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی اظهار داشت: گسترش و روحیه فرهنگ جهادی از خود کار جهادی مهمتر است به طوری که گسترش این فرهنگ، روحیه و هدایت در جهاد را ایجاد می‌کند.

وی اشاره نمود: کرامت انسان‌ها و اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی در کارهای جهادی باید در اولویت قرار گیرد و باید آسیب‌ها را شناسایی و آن را رفع نمائیم.

همچنین در این مراسم سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، ترویج فرهنگ تفکر و روحیه بسیجی را لازمه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها دانست.

در ادامه نماینده برخی از گروه‌های جهادی در خصوص راهکارهای چگونگی هر چه بهتر خدمت کردن به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 6099436

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی