Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان جهانی صلیب سرخ می گوید، سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مساحت عراق آلوده به مواد منفجره است و ۸.۵ میلیون عراقی در معرض انفجار مین و باقیمانده تسلیحات کشنده جنگی هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، «هبه عدنان» سخنگوی صلیب سرخ در عراق به خبرگزاری العراقیه (واع) گفت که تنها در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مین ها و باقیمانده مواد منفجره جنگی در عراق جان ۷۰۰ تن را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این سخنگوی سازمان صلیب سرخ، عراق یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد مواد منفجره عمل نکرده در شهرهای آن‌ها وجود دارد.

عدنان ادامه داد: بقایای جنگی قابل انفجار ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت عراق را پوشانده است؛ چیزی دو برابر مساحت شهر لندن.

به گفته عدنان، عراق در بین کشورهای دارای بیشترین آمار شهروندان معلول است و ۱۵ درصد از جمعیت این کشور یعنی چیزی معادل با ۶ میلیون نفر با از معلولیت رنج می‌برند، در حالی که در مقابل، تعداد مراکز توانبخشی در این کشور بسیار محدود است.

جمعیت عراق بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۰ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر است که هزاران خانوار آن در مناطق خطرناک زندگی می کنند زیرا توان مالی خرید یا اجاره مسکن را ندارند.

این گزارش تصریح می کند برخلاف جنگ با ایران (که در زمین های عراق اثری از مین بر جا نگذاشت) مین ها و پسماندهای انفجاری خطرناک در عراق از زمان اشغال کویت در ۱۹۹۰، اشغال عراق از سوی آمریکا در سال ۲۰۰۳ و سیطره گروه تروریستی داعش بر بخش هایی از سرزمین عراق در فاصله سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بر جای مانده است.

گزارش مرکز رصد مین های زمینی (Landmine Monitor) حاکی است که عراق در ردیف آلوده ترین کشورها از حیث مساحت وسیع مین گذاری ها و آثار جنگی خطرناک بازمانده از جنگ ها به ویژه بمب های خوشه ای است.

«جاسم الفلاحی»، سرپرست وزارت بهداشت و محیط زیست عراق، پیش تر تأکید کرد که تاکنون فقط ۵۳ درصد زمین های آلوده به بقایای انفجاری جنگی در عراق پاکسازی شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انفجار ، گروه تروریستی داعش ، کویت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انفجار گروه تروریستی داعش کویت مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟