Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:45:34 GMT

مشکلات صنف دامداران کهگیلویه پیگیری می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۶۹۲۴

مشکلات صنف دامداران کهگیلویه پیگیری می شود

حجت الاسلام سید محمد موحد در دیدار صمیمی صنف دامداران کهگیلویه گفت: با توجه به مشکلات صنف دامداران نیاز است کارگروه ویژه‌ای از سوی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت همه جانبه از این صنف تشکیل و مشکلات آن‌ها در یک بازده زمانی مناسب پیگیری و برطرف شود.

او می گوید: می‌طلبد با توجه به وجود ظرفیت‌های دامداری کهگیلویه تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی برای برطرف شدن مشکلات اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت دامداری در کهگیلویه از سوی متولیان استانی تاکید کرد و گفت: این کارگروه پس از تشکیل، ظرف ۲ هفته باید مشکلات این حوزه را رصد کند و تصمیم لازم برای تامین زیرساخت‌ها، نهایی شود.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، تامین نشدن به موقع نهاد‌ها در شهرستان از دیگر مشکلات صنف دامداران است که تامین نهاده در کمترین زمان ممکن باید مورد توجه قرار گیرد.

او بر راه اندازی مجدد کارخانه شیر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تاکید کرد و گفت: با تامین منابع مالی این طرح می‌تواند دوغ و شیر مورد نیاز این استان و حتی استان‌های همجوار را تامین کند.

موحد با اشاره به سوء استفاده دلالان از بعضی امتیازات حوزه کشاورزی و دامداری، می گوید: باید کسانی که به آنان خدمت ارائه می‌شود به معنای واقعی دامدار یا کشاورز باشند.

شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با بیش از ۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارای ۴۱ واحد ماکیان با ظرفیت بیش از ۵۴۳ هزار قطعه در سال و ۹۳ طرح دامپروری ظرفیت مناسبی برای تولید گوشت قرمز و سفید استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دامداران رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اسدی گفت: پست برق "مالکریم" که برق مناطق مهمی از مسجدسلیمان را تامین می‌کند از ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت افزایش و رفع افت ولتاژ شد.

وی افزود: با ساخت فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین شد.

اسدی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این طرح با بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال است، ادامه داد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت "آفلود تپ‌چنجر" است که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس خاموش می‌شد ولی با نسب ترانس جدید با قابلیت "آنلود تپ‌چنجر" تغیرات ولتاژ بدون خاموشی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پست برق فوق توزیع "مالکریم" در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، اضافه کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

وی می‌گوید: این طرح با هدف آماده‌سازی شبکه انجام شده که پیش از این چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس