Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:52:59 GMT

استقلال و عزت انقلاب اسلامی حفظ و به آیندگان تحویل داده شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۶۹۹۵

استقلال و عزت انقلاب اسلامی حفظ و به آیندگان تحویل داده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای اردیبهشت مقاومت یادبود شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در مصلای امام خمینی(ره) نکا اظهار کرد: شهدای ما با ولایتمداری و شناخت دشمن در مسیر مقابله با دشمنان گام نهادند و قدرتمندانه در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند تا آسیبی به مملکت و ارزش‌ها نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت ما با تقدیم این شهدا به اهداف بلند خود رسیده است، چرا که برای آرمان‌ها و ارزش‌های خود و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، جوانان خود را تقدیم کرده است و همه ما در برابر این جوانان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم مسؤولیم.

وی بیان کرد: رزمندگان ما در طول ۸ سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کردند؛ تا ایران اسلامی همچنان در اوج قدرت باشد.

ادیانی با بزرگداشت نام و یاد شهدای اردیبهشت مقاومت و خان‌طومان گفت: رزمندگان و شهدای خان‌طومان ما در برابر دشمنان و تهدیدات خارجی ایستادند و از جان خود گذشتند تا دشمن چشم طمع به انقلاب و کشور ما نداشته باشد و جانانه از مرزها دفاع کردند. 

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران، رهاورد خون پاک شهیدان است و در این مسیر باید بیش از پیش ادامه دهنده راه و روش شهدا باشیم و تجلیل از خانواده شهدا در اولویت ما باشد.

ادیانی بیان کرد: یادواره شهدا یعنی یاد ارزش‌های مقاومت فرزندان این مرز و بوم بودن و این کمترین کاری است که در مقابل شهدا می‌توان انجام داد.

وی افزود: فرزندان ما در طول سال‌های مختلف در برابر کل جهان ایستادند و جنگیدند و انقلاب ما را به جهان صادر کردند اما یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن ندادند.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: روحیه حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام با یاد شهدا احیا می‌شود و همچنان که اسلام ناب در دل فرزندان این مرز و بوم در طول ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن شعله‌ور بود و شهدای مدافع حرم تربیت شدند؛ اکنون هم باید با ادامه راه و روش شهدا در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم.

شهید مدافع حرم حسین مشتاقی متاهل و دارای دو فرزند دختر و پسر به نام‌های نازنین زهرا و امیرمهدی است که در ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۵مصادف بود با روز مبعث به شهادت رسید که بعد از چهل روز مفقودالاثر بودن از طریق دی ان ای شناسایی شد و پیکر مطهرش در روز یکم تیرماه مصادف با پانزده رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شد.

شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، محمدتقی سالخورده، سعید کمالی و محمد معافی از شهدای مدافع حرم شهرستان نکا ۶ شهید مدافع حرم شهرستان نکا هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نکا مازندران اسلامی ایران مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به تازگی هویت هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مشخص شده که از این هشت شهید، هفت شهید گمنام در فارس به خاک سپرده شده بودند که نام این شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه هویت این شهدا از طریق تطبیق دی ان ای آنها با خانواده‌شان مشخص شده خاطرنشان کرد: دو شهید از این شهدا مربوط به استان کرمان است که یکی از آنها در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم بیان کرد: پیکر دو شهید دیگری که در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده‌اند نیز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و زنجان است.

وی افزود: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید مدفون در جهرم نیز مربوط به خانواده‌ای در تهران است و یک شهید دیگر مربوط به استان گلستان بوده که در شیراز دفن شده است که پیکر این شهدا از سال ۱۳۸۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در ادامه گفت: سال گذشته از ۱۱۳ شهید گمنام و مفقودالاثر مدفون در فارس نمونه دی ان ای گرفته شد و فرایند تشخیص هویت جهت تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستاهای شهرستان زرقان نیز که بیست و سوم خردادماه هزار و سیصد و شصت و هفت در تک شلمچه به شهادت رسیده از طریق پلاک وی مشخص شده و پیکر وی همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است.

وی افزود: پیکر این شهید گرانقدر ساعت هفت صبح فردا چهارشنبه وارد شیراز خواهد شد و روز شنبه ۱۵ اردیبهشت هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهیدپرور استان فارس تشییع خواهد شد.

کد خبر 6092917

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب