Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان امروز در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت از واحدهای تولیدی لوازم خانگی استان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیمات مهمی در حوزه صنایع لوازم خانگی گرفته شده است که امیداوریم باعث رشد، ارتقای تولید و صادرات در استان شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها قطب است و بزرگترین منطقه صنعتی آزاد تجاری کشور در این استان قرار دارد در واقع این استان در زمینه صادرات دروازه ورود به اوراسیا است و می تواند یک هاب صادرتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که مهمترین ویژگی صنعت آذربایجان شرقی این است که صنعت متکی بر بخش خصوصی است، اظهار کرد: تقریبا از بعد از انقلاب عمده سرمایه گذاری ها به وسیله بخش خصوصی انجام شده که این یک مزیت است.

پرنیان افزود: امیدواریم با مزیت هایی که وجود دارد هم از لحاظ نیروی انسانی و هم شهرک‌های تخصصی و هم تکمیل زنجیره، استان جایگاه واقعی خود را در شمال غرب کشور در زمینه افزایش صادرات به اروپا، قفقاز، اوراسیا و کشورهای آسیایی بیابد.

 

سرمایه ‎گذاری ۱۹ میلیون دلاری ۲ واحد تولیدی در لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های توسعه و افزایش تولید و اشتغال در بخش لوازم خانگی استان به ترتیب ۱۵ و ۴ میلیون دلار خبر داد.

صابر پرنیان  افزود: یکی از واحدهای صنعتی لوازم خانگی برای توسعه خطوط تولید خود از جمله تولید ماشین لباسشویی، یخچال ساید بای ساید و همچنین ایجاد خط رنگ اقدام به سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری نموده است که تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همین ارتباط یکی دیگر از واحدهای تولیدی هم برای ایجاد خط تولید یخچال با موتور اینورتر ۴ میلیون دلار سرمایه گذاری نموده است که این خط توسعه نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال سیصد نفر فراهم خواهد شد.

پرنیان تصریح کرد: مسیر سرمایه گذاری در توسعه صنایع مختلف هموار است و بخش خصوص پرچم دار این بخش از سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه های تولید اشتغال به یکدیگر در صدر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی لوزام خانگی لباسشویی یخچال ساید بای ساید رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی وزارت صمت اوراسیا قفقاز منطقه ازاد ارس آذربایجان شرقی سرمایه گذاری لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت مردم نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه باید چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر(۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: توجه به تعاون امری ضروری است و تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‎‌ها اثرگذار است.

توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت  کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

علی باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است و در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان