Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@22:44:37 GMT

کشف نقاشی گمشده پس از ۹۰ سال

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۷۸۵۸

کشف نقاشی گمشده پس از ۹۰ سال

یکی از تابلوهای نقاشی اثر «اگون شیله» نقاش اتریشی که چندین دهه ناپدید شده بود، بالاخره کشف شد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از گاردین، مسوولان یک موزه اعلام کردند یکی از آثار «اگون شیله» نقاش اتریشی که در آن دایی این هنرمند به تصویر کشیده شده، پس از ۹۰ سال دوباره پیدا شده است.

این نقاشی که دایی «اگون شیله» را در کنار یک پیانو به تصویر کشیده است و در سال ۱۹۷۰ خلق شده، در یک مجموعه خصوصی واقع در «وین» کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابلو نقاشی قرار است برای نخستین‌بار در «موزه لئوپولد» در اتریش به نمایش گذاشته شود که خانه بزرگترین و مهم‌ترین آثار این هنرمند اکسپرسیونیست بزرگ است.

این اثر بخشی از مجموعه «رمز غیرقابل معاوضه» یا «ان اف تی» این موزه خواهد بود که ۲۴ تابلو نقاشی و طراحی «شیله» را شامل می‌شود و با همکاری «لا کالکشن» یک پلتفرم جدید «ان اف تی» مختص مجموعه‌های موزه، ایجاد شده است.

عواید حاصل از این مجموعه «ان اف تی» برای مرمت این نقاشی که اخیرا کشف شده است و توسعه مجموعه آثار «شیله» در «موزه لئوپولد» صرف خواهد شد.

«شیله» که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مدرنیسم وین یاد می‌شود، تا پیش از آن که در طول همه‌گیری سال ۱۹۱۸ بر اثر ابتلا به آنفولانزا در سن ۲۸ سالگی جانش را از دست بدهد، مجموعه آثار پیشگامانه‌ای را خلق کرد.

موسس «موزه  لئوپولد» از حامیان مهم آثار «شیله» بود و به عنوان یکی از عوامل اصلی شهرت این هنرمند شناخته می‌شود.

«شیله» تابلو نقاشی دایی در کنار پیانو را کمی پس از تولد هفده سالگی‌اش خلق کرد. سبک این نقاشی امپرسیونیست است و «شیله» در آن همچون سایر آثاری که در دوران اولیه فعالیتش به عنوان یک نقاش خلق کرده بود از ترکیب رنگ خنثی استفاده کرده است.

این تابلو نقاشی پیش از این، فقط در یک عکس سیاه و سفید دیده شده بود که در آن اتاقی که نقاشی بر روی دیوار آن آویخته شده بود مشخص بود. این عکس به سال ۱۹۳۰ تعلق داشت.

از  آن زمان تاکنون هیچ شواهدی وجود نداشت که نشان دهد آیا این نقاشی هنوز وجود دارد و یا برای همیشه از بین رفته است.

مسوولان «موزه لئوپولد» زمانی که مالکان این نقاشی با آن‌ها تماس گرفتند از وجود این نقاشی مطلع شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تابلو نقاشی ، اگون شیله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تابلو نقاشی تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شاهرخی با بیان اینکه امروز مجموعه ارزشمندی از اشیا باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران به کرمان وارد شد گفت: این اشیا به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

وی، افزود: بخشی از اشیا این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه چهل خورشیدی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیای مجموعه انتقالی، حاصل حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در دهه اوایل دهه هشتاد از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور بازگشته است.

شاهرخی، افزود: قدمت تعدادی از این اشیا به دوره نوسنگی و حدود ۸۸۰۰ سال پیش از آن بر می‌گردد که متعلق به تپه گاو کشی در اسفندقه جیرفت بوده و در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده است.

کد خبر 6095625

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان