Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی در همایش شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان درمیان گفت: پارسال اعتبارات واریزی به حساب دهیاری‌های استان، ۹۰ میلیارد تومان بوده است که اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری‌ها باید در سرفصل‌ها و ردیف‌های مشخص شده هزینه شوند تا انحرافی در منابع نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هیئت های اندیشه‌ورز در سطح محلی به خوبی تشکیل نشده است که مجدد دستورالعمل تشکیل این هیئت ها در روستا‌ها را ابلاغ خواهیم کرد تا استفاده بهینه داشته باشیم.

خواجوی گفت: گرچه در سال‌های گذشته با کمبود شدید اعتبارات دهیاری مواجه بودیم، اما امسال با تصویب ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتبار خوبی برای دهیاری‌های استان تصویب شده که طی سه مرحله از این محل توزیع اعتبار خواهیم داشت.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای اسلامی روستا‌ها در زمینه خرید و فروش زمین ورود پیدا نکنند، این مقوله مربوط به بنیاد مسکن است و در این زمینه مشکلات زیادی در استان پیش آمده است، تلاش ما این است که اخذ هزینه تفکیک اراضی به دهیاری‌ها واگذار شود تا درآمد هر چند اندکی از این محل داشته باشند.

او گفت: همچنین استفاده از مهر شورا‌ها خارج از حوزه اختیارات و وظایف قانونی، تخلف است و حتما اعضای شورای اسلامی این موضوع را مدنظر قرار دهند.

خواجوی گفت: اعضای شورای اسلامی هرچه بر مجموعه قوانین بیشتر اشراف داشته باشند، تخلف کمتری صورت می‌گیرد و مسیر برای پیگیری‌ها هم راحت‌تر می شود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستا‌های استان اختصاص یافته است.

او گفت: طرح های اولویت‌دار این شهرستان برای استفاده از ظرفیت بنیاد علوی  احصاء شده و تلاش ما این است که این طرح‌ها طی ۲ سال آینده به مرحله پایانی برسد.

خواجوی گفت: روستا‌های دارای شورای استان ۹۰۴ روستا با ۲ هزار و ۶۷۸ عضو است و از سه هزار و ۵۵۵ آبادی‌ استان هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهیاری روستا محرومیت زدایی خراسان جنوبی دهیاری ها روستا ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۴ شهرستان متأثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.

او افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.

کاوسی اظهار کرد: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، ۷ نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز ۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.

او با عنوان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود تصریح کرد: یک تیم از شهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.

کاوسی بیان کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی