Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@18:19:50 GMT

شوخی شوخی فقیرمان کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۹۵۳۰

شوخی شوخی فقیرمان کردند

و البته تعدادی ویدیو کلیپ طنز در اینستاگرام، جایی‌که روی تصاویر ماکارونی صدای خواجه‌امیری میکس شده بود، «خداحافظ ای همنشین قدیمی»، همه همزمان داشتند به دیدن این ویدیو می‌خندیدند، صف نانوایی را می‌گویم، خانم مسنی که انگار متوجه قیمت نان بربری نشده بود، ۷ هزار تومان را ۷۰۰ تومان خواند، همه خندیدند، یکی از وسط صف گفت: «خانم قبلاً ۲۵۰۰ تومان بود، اینجا که چیزی ارزان نمی‌شود، ۷ هزار تومان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، باز همه خندیدند، زن رفت نانوایی بغلی، آن‌جایی‌که سنگگ هنوز ۲ هزار تومان بود.

چند خط بالا تجربه اخیرم از گران شدن آرد و نان بود، تجربه‌ی خوبی نبود، چقدر از این جمله متنفر هستم، «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست»، گاهی عادی‌سازی با همین خنده‌ها کلید می‌خورد، خانه گران شد، بخند، الکی بخند، مغز خنده الکی و واقعی را تشخیص نمی‌دهد، ماشین گران شد بخند، لبنیات، تخم مرغ، میوه، تنقلات، گوشت، اما تو بخند تا عادی شود، قبلی‌ها را خندیدیم، اما والله گران شدن آرد و نان، آن هم به چند برابر قبل خنده ندارد، در تصورم همیشه نان سنگر آخر گرسنه نماندن بود، مبادا با این خنده‌ها گرسنه ماندن عادی شود، در فرهنگ ما «یک لقمه نان خالی» اوج تعارف برای مهمان‌نوازی بود، نکند به یکباره تعارف واقعیت شود، راستش دروغ چرا، ترسیدم، شاید روزی که قیمت خودرو سر به آسمان گذاشت، یا خریدن خانه افسانه شد، تا این حد احساس بدی نداشتم، اما گران شدن نانی که از کودکی پدر می‌گفت برکت خانه است برایم ترسناک شد، ترسم بیشتر برای آن گروه از جامعه است که حساب و کتاب زندگی از دست‌شان رفته، آن‌هایی‌که تا قبل از این هم سفره‌شان محتاج کمک بود، حالا قرار است محتاج‌تر شوند؛ ما که نمی‌خواستیم فقیر شویم، اما شوخی شوخی فقیرمان کردند.

جایی خواندم که دولت گفته می‌خواهد یارانه نان هم بدهد، راستش کمی به آدم برمی‌خورد، قرار نبود برای همه چیز دستمان جلوی دولت دراز باشد، آقای رئیس‌جمهور حداقل یک قرص نان خالیِ بی‌منت را بگذارید برای مردم باقی بماند.

روزنامه‌نگار*

۴۷۴۷

کد خبر 1628540

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نان تورم گران شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ببینید | واکنش شمسایی به شوخی با او در سریال نون خ
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی