Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@13:10:03 GMT

افزایش خطر ناشی از سرطان پروستات با چاقی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۹۹۶۳

افزایش خطر ناشی از سرطان پروستات با چاقی

به گزارش جام جم آنلاین، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و چهارمین سرطان شایع در جهان است.

متخصصان، وضعیت بیش از ۲۰۰ هزار مرد را که اطلاعات پزشکی آن‌ها از سوی سازمان بیوبانک (Biobank) جمع آوری شده بود بررسی کردند. بیوبانک سازمانی است که سال‌ها داده‌های بهداشتی افراد را در بریتانیا جمع‌آوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استناد این مطالعه تنها براساس این داده‌ها نبوده است بلکه متخصصان مطالعات مهمی را که تاکنون درباره ارتباط بین اضافه وزن و سرطان پروستات وجود دارد در نظر گرفتند که در مجموع حدود ۲.۵ میلیون مرد را پوشش می‌داد.

متخصصان دریافتند که خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات در مردان با اضافه وزن مرتبط است. طبق این تحقیق که در مجله «بی‌ام‌سی مدیسین» (BMC Medicine) منتشر شد با هر پنج واحد اضافی در شاخص توده بدنی، خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا چاقی به طور مستقیم باعث ایجاد سرطان پروستات می‌شود یا خیر. این تیم تحقیقاتی در حال بررسی بیشتر روی این موضوع است هرچند هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد سرطان پروستات اغلب در مردان دارای اضافه وزن دیرتر تشخیص داده می‌شود از جمله اینکه آن‌ها کمتر به سلامتی خود توجه می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرطان پروستات چاقی اضافه وزن سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900148

دیگر خبرها

  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت