Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو قرار بود شهریور و مهرماه امسال در چین برگزار شود. با وجود اعلام آمادگی چینی‌ها و تکمیل ورزشگاه‌ها برای میزبانی و همین طور ارائه گزارش کامل در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، با اعلام دولت چین و تصویب OCA این بازی‌ها به زمان دیگری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تاثیراتی که تعویق این بازی‌ها داشت، در خصوص روند آمادگی تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها بود. ورزشکاران کشورمان که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند از ماه‌ها پیش در اردوی آمادگی بودند و حالا با تعویق بازی‌ها بدون کسب هیچ نتیجه‌ای باید راهی خانه‌های خود شوند. اگرچه چین مسابقات متعددی را لغو کرده و در این چند سال غیر از المپیک زمستانی میزبانی زیادی نداشت با این وجود در این مدت نه تنها هیچ خبری در خصوص تعویق بازی‌ها منتشر نکرد بلکه ماه پیش از تکمیل ورزشگاه‌ها برای میزبانی خبر داد! 

چینی‌ها در حالی از آمادگی خود برای میزبانی خبر داده بودند که به گفته پیمان فخری سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی، از یک ماه پیش به ایمیل‌های ارسالی پاسخ درستی داده نمی‌شد و همه چیز در ابهام بود. با این شرایط مشخص نیست چه کسی هزینه‌های تحمیلی به ورزشکاران و فدراسیون‌ها را تقبل خواهد کرد.

علاوه براین هزینه‌ها، تاثیر دیگری که تعویق بازی‌های آسیایی روی ورزش ایران خواهد داشت مربوط به انتخابات کمیته ملی المپیک است. در مجمع اسفندماه سال گذشته اعضا به برگزاری انتخابات در مهرماه و با پایان بازی‌های آسیایی رای دادند اما حالا که این بازی‌ها به تعویق افتاده مشخص نیست کمیته ملی المپیک چه برنامه‌ای برای انتخابات خواهد داشت. از یک سو موضوع بازنشستگی صالحی‌امیری و پایان ماموریت او در کمیته مطرح است و از سوی دیگر موضوع آیین‌نامه انتخاباتی کمیته مطرح است که هنوز کمیته بین‌المللی المپیک پاسخی به آن نداده است.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری انتخابات و زمان آن جلساتی داشته باشد. دوره 4 ساله هیات اجرایی اول بهمن سال گذشته به پایان رسید و اعضای مجمع رای به ادامه فعالیت آنها دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هیات اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک بازیهای آسیایی صالحی امیری بازی های آسیایی تعویق بازی ها هیات اجرایی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی