Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:26:49 GMT

بیش از ۳۱۰ تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۱۷۷۶

بیش از ۳۱۰ تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد

گروه استان‌ها - ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات این استان ۹۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۷۰۰ دلار و از نظر وزنی ۳۱۰ هزارو ۳۲۷ تن بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی گمرک سیستان و بلوچستان، محمدعلی خاشی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات این استان 93 میلیون و 66 هزار و 700  دلار و از نظر وزنی 310 هزارو 327 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 26 درصد و از نظر وزن 13 درصد کاهش داشته است. صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال 703 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 20 میلیون و 853 هزار و 150 دلار به وزن بیش‌از 155 هزارو 855 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 17 درصد و از نظر وزن 120 درصد افزایش و از نظر ارزش 42 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی و سایر محصولات کشاورزی بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان و هند صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌ های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده دو هزار و 322 فقره به ارزش 72 میلیون و 213 هزار و 550 دلار به وزن بیش‌از 154 هزار و 472 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 32 درصد، از نظر ارزش 35 درصد و از نظر وزن 46 درصد کاهش را نشان می‌ دهد. عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تعداد 253 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 83 میلیون و 857 هزارو 465 دلار به وزن 115 هزار و 693 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 42 درصد، از نظر ارزش 66 درصد و از نظر وزن 46 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، هند، امارات متحده عربی و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 18 هزارو 835 نفر مسافر ورودی و 18 هزار و چهار نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل 152 درصد و خروجی 124 درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای مجاز استان تردد کرده‌ اند.

وزیر کشور: نیازمند بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در کشور هستیم/در مقاصد صادراتی تنوع ایجاد شودروزنه‌های امید با اجرای طرح " هوشمندسازی اطلاعات بهره‌برداران" / صادرات محصولات کشاورزی رونق می‌گیردتحقق 102 درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه/ استقلال مرز سومار و اجرای فاز دوم طرح جامع پرویزخان

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزارو 205کامیون و 184 واگن به وزن 67 هزارو 813 تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، گاز مایع و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/393/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر گمرکات سیستان و بلوچستان درصد و از نظر وزن درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید