Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن با اشاره به نیت‌های خبیثانه عربستان سعودی اعلام کرد که عملکرد سعودی‌ها پرونده تبادل اسرا را به بن‌بست می‌رساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با  المیادین اعلام کرد : « افرادی را که عربستان به عدن فرستاده اسرای جنگی  نبوده‌اند؛ بلکه آن‌ها کارگر هستند و این امر نشان دهنده نیت‌های خبیثانه عربستان سعودی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقادر المرتضی اعلام کرد: عربستان سعودی تلاش می کند  اتهام بکارگیری استفاده از عناصر خارجی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به این نیروها نسبت دهد. این کشور همچنین  از خلال ابتکارات بشردوستانه غیرواقعی به دنبال بهبود وجهه خود است.

وی تأکید کرد، پرونده اسرا از پرونده‌های اعتمادساز است و هرگونه نقصی در آن بر پرونده‌های دیگر نیز تأثیر می‌گذارد. پرونده اسرا، انسانی است و نباید مشمول هیچ گونه محاسبات سیاسی شود.این اقدامات سعودی منجر به مانع تراشی  در این پرونده می‌شود.

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از آمادگی صنعاء برای پایان کامل پرونده تبادل اسرا خبر داد و تاکید کرد که کمیته امور اسرا در صنعاء فقط  به فکر امور اسرای جنگی است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی، روز جمعه ، از پرواز اولین هواپیمای حامل اسرا به یمن خبر داد.

هشدار وزیر دفاع یمن به متجاوزانتمجید انصارالله یمن از عملیات شهادت طلبانه در قلب رژیم صهیونیستی

روزنامه سعودی «عکاظ» لحظاتی بعد گزارش داد که اولین هواپیما حامل 40 اسیر بوده و وارد یمن شده است. خبرنگار شبکه «الحدث» هم خبر داد که اسرا با هواپیمای صلیب سرخ به عدن انتقال داده شده‌اند و تعداد اسرای آزادشده در مجموع 108 نفر است که به ترتیب وارد فرودگاه عدن خواهند شد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی هشتم ماه جاری اعلام کرده بود 163 اسیر یمنی را آزاد کرده و در هماهنگی با صلیب سرخ جهانی این افراد به صنعاء منتقل می‌شوند.

ائتلاف پیشتر در این خصوص مدعی شده بود که این اقدام در راستای تلاش برای بسته شدن پرونده تبادل اسرا بدون توجه به مسائل سیاسی و همچنین تلاش برای پایان بحران یمن است.

با این حال، رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی اخیرا گفت که به‌رغم آنکه صنعاء گام‌های بسیاری برای حل پرونده انسانی تبادل اسرا برداشته، سیر مذاکرات با سازمان ملل درباره تبادل اسرا بسیار کُند پیش می‌رود.

انتقال اسرا پس از آن صورت می‌گیرد که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در 13 فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داد و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی شد.

بر اساس بندهای این توافق، بایست 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده یمن شوند و از طرف دیگر باید هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی پرونده تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم