Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: اجرا نشدن هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی، منجر شده که سالیانه بیش از ۱۰۰ انفجار در این جایگاه‌ها رخ می‌دهد.

آقای محسن جوهری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کشوری سی ان جی به سوالات زیر درباره هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی پاسخ داده است:

فرآیند هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی سطح کشور به کجا رسیده است؟

آقای جوهری: هیئت وزیران از اسفند سال ۱۳۹۷ هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی را به تصویب رسانده که طبق آن،  تکالیف قانونی برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده؛ اما دستگاه‌های مجری مصوبه هیئت وزیران یعنی وزارت نفت، صمت و کشور، با عدم اجرای به موقع تکالیف خود، موجب بروز اشکالاتی در اجرای این طرح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت به وظایف خود در هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی عمل نکرد

وظیفه وزارت نفت در اجرای مصوبه هیئت وزیران چه بوده است؟

آقای جوهری: وزارت نفت باید تا یکم آبان سال ۱۳۹۸ هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی به منظور شناسایی خودرو‌های فاقد معاینه فنی و گواهی سلامت را اجرایی می‌کرد که مهلت آن تا یک سال بعد هم تمدید شد؛ اما تاکنون این کار را انجام نداده در حالی که جایگاه‌های سی ان جی گلوگاه مناسبی برای شناسایی خودرو‌های فاقد ایمنی لازم برای سوختگیری به شمار می‌روند.

از شروع طرح تاکنون، تنها حدود بیست هزار خودرو نسبت به دریافت گواهی سلامت از سامانه گاز سوز اقدام کرده اند در حالی که وزارت نفت موظف بوده بستر لازم برای اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودرو‌های گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را فراهم کند تا فقط خودرو‌های دوگانه سوزی که در کارت شناسایی آن‌ها عبارت «دوگانه سوز» یا «دوگانه سوز تبدیلی» درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، امکان سوختگیری در این جایگاه‌ها را داشته باشند.

سامانه‌های وزارتخانه‌های مسئول، متصل نشدند

وزارت صمت و کشور چه اقداماتی را انجام نداده اند؟

آقای جوهری: طبق مصوبه هیئت وزیران قرار بوده تا سامانه گواهی سلامت وزارت صمت، اطلاعات آزمون خودرو‌هایی که برای دریافت این گواهی اقدام کرده اند را به صورت برخط به سامانه معاینه فنی سیمفا تحت نظر وزارت کشور ارسال کند که این کار نیز به دلیل عدم هماهنگی بین دو سامانه مذکور محقق نشده است.

منتقل نشدن داده‌ها میان این دو سامانه نیز منجر به این شده تا آن دسته از خودرو‌هایی که گواهی سلامت وزارت صمت را دریافت کرده و با پلیس راهور هم نوع سوخت آن‌ها را به «دوگانه سوز تبدیلی» تغییر داده، در هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی، مجدداً برای آزمایش مخزن به آزمایشگاه‌های همکار سازمان ملی استاندارد ارجاع داده می‌شوند!

عدم اتصال سامانه‌های وزارت صمت و کشور، هزینه مجددی به مالکان خودرو‌ها تحمیل می‌کند و از آن مهمتر، می‌تواند علتی برای افزایش خطر انفجار مخازن سی ان جی خودرو‌ها شود چرا که انجام آزمایش در بازه‌های زمانی کمتر از ۶ سال، ممکن است به مخازن آسیب برساند. این عدم هماهنگی بین سامانه‌های دو وزارتخانه، موجب نارضایتی مالکان این خودرو‌ها شده است و رسانه‌های معاند نیز از آن بهره برداری سیاسی می‌کنند.

سالیانه بیش از ۱۰۰ انفجار در جایگاه‌های سی ان جی رخ می‌دهد

عدم اجرای این تکلیف قانونی از سوی سه وزارتخانه مذکور، چه تبعات دیگری به همراه داشته است؟

آقای جوهری: این عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی موجب شده که علاوه بر تامین نشدن ایمنی خودرو‌های دوگانه سوز و جایگاه‌های سی ان جی، بروز خسارت‌های جانی و مالی همچنان به قوت خود باقی بماند. بسیاری از موارد انفجار در جایگاه و خودرو‌های دوگانه سوز به طور رسمی به انجمن سی ان جی اطلاع رسانی نمی‌شود؛ اما بر اساس مواردی که به ما اطلاع داده می‌شود، سالیانه بیش از ۱۰۰ انفجار در جایگاه‌های سی ان جی سراسر کشور رخ می‌دهد.

شرکت زامیاد مخازن استاندارد به وانت نیسان‌ها تحویل نداده است

بسیاری از این انفجارها، مربوط به خودرو‌های وانت نیسان تولیدی شرکت زامیاد است که باید برای آن‌ها فراخوان صورت می‌گرفت و مخازن خود را تعویض می‌کردند؛ زیرا شرکت زامیاد برای آن‌ها پوشش روی مخزن را نصب نکرده و برخی از انفجار‌ها نیز مربوط به دستکاری‌هایی است که قاچاقچیان مواد مخدر روی مخازن خودرو‌ها برای حمل مواد انجام داده اند، ولی عمده این انفجار‌ها مربوط به پوسیدگی مخازن است.

نیمی از آزمایشگاه‌های همکار سازمان ملی استاندارد تعطیل شدند

با توجه به ظرفیت ایجاد شده از سوی بخش خصوصی چه در حوزه ایجاد کارگاه‌های مجاز و چه در حوزه ایجاد بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد برای آزمایش مخازن سی ان جی خودرویی، به علت عمل نکردن وزارتخانه‌ها به وظایف خود، حالا دیگر این ظرفیت برای انجام آزمون‌های ادواری از بین رفته و شاهد تعطیلی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجاز هستیم که با صرف هزینه‌های بالا تاسیس شده بودند؛ به گونه‌ای که هم اکنون، حدود ۲۰۰ آزمایشگاه به طور کامل تعطیل شده اند!

آخرین انفجار در یک جایگاه سوخت که به طور رسمی به انجمن سی ان جی کشور اطلاع رسانی شده، مربوط به روز پنجشنبه، هشتم اردیبهشت امسال است که در یکی از جایگاه‌های رامهرمز خوزستان رخ داد و منجر به فوت یک دختر نوجوان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی انفجار در جایگاه ۱۰۰ انفجار هیئت وزیران گواهی سلامت معاینه فنی دوگانه سوز وزارت نفت وزارت صمت خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه‌ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # زلزله ، ژاپن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است