Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار لرستان با اشاره به درصد بالای محرومیت در این استان و حاشیه‌نشینی ۱۰۰ هزار نفر از مردم خرم‌آباد گفت: گروه‌های جهادی نقش مهی در زدودن محرومیت از لرستان دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد ،  فرهاد زیویار  صبح امروز در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که در محل سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماحصل دو سه قرن بعد از بیداری اسلامی بود که از یک گوشه جهان اسلام آغاز شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی و تولید و مولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این چهار دهه تلاش کرده، الگو درست کرده‌ است و ایده تحویل جهان اسلام داده و در حال راهبری آن است، رهبری این نظام نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم(ع) و ولایت بوده است، افزود: ولایت فقیه به نیابت از امام معصوم (ع) جامعه اسلامی را راهبری می‌کند.

استاندار لرستان عنوان کرد: تفکر جهادی از بدو انقلاب رهبری در یک شکل و شمایل مطرح شد و تاریخچه این تفکر به بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد و محصول و مکتب امام خمینی (ره) است.

جهاد خدمت‌رسانی در بسیج استان لرستان/ بیش از 630 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند نماینده ولی‌فقیه در کردستان: "خدمت بدون‌ منت" اساس کارِ گروه‌های جهادی است بیش از 48 هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری به اردوهای جهادی اعزام شدند

زیویار گفت: کارنامه درخشان جهاد را در قبل و حین دفاع مقدس در قالب سنگرسازان بی‌سنگر و کمک به مدافعان کشور شاهد بودیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه جهاد سازندگی جزء محصولات انقلاب اسلامی بود اما متأسفانه ادغام آن در سازمان اداری که البته سازمانی خدمتگزار است تفکر و ایده آن را در  یکی دو دهه در محاق فرو برد تصریح کرد: اگر چه تشکیلات کشاورزی در ذیل دستگاه‌های اجرایی تحت امر ولی‌فقیه است اما نهادهای مولود انقلاب اسلامی حال‌ و هوای متفاوتی دارند و وجه اعتقادی این نهادها خیلی پررنگ است.

زیویار گفت: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی بوده اما وجه اعتقادی و دینی آن بسیار پررنگ است و متفاوت با خیلی از نظامات سیاسی در عالم است.

وی تصریح کرد: بازنمایی و بازآفرینی تفکر جهادی در دهه اخیر اتفاق افتاد و شاید یکی از این دلایل آن دولت‌های ناهم‌سو بود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: قرار داشتن تفکر و ایده جهادی در ذیل نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی تأثیرات آن را دوچندان می‌کند که یکی از دلایل آن خودجوش بودن و داشتن پشتوانه مردمی‌بودن آن است.

زیویار بیان کرد: انگیزه کارهای جهادی در حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله خودسازی را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به عوامل راه‌اندازی دستگاه‌های اطلاعاتی سربازان گمنان امام زمان (عج) اطلاق می‌شود، افزود: سیاست سپاه پاسداری از اصل انقلاب اسلامی بوده و این متفاوت از مأموریت نظامی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: هر چه وجه اعتقادی نهادها پررنگ‌تر، پر جنب‌ و جوش‌تر و پرمحصول‌تر باشد الگوسازی آن‌ها نیز بیشتر است و به‌طور قطع در تربیت نسل انقلاب اسلامی در گام دوم و گام‌های بعدی انقلاب بالنده‌تر عمل می‌کند.

وی بیان کرد: آنچه می‌تواند انقلاب اسلامی را بیمه و مستحکم کند و دوام دهد بالندگی و پر جنب‌ و جوشی نهادهای منبعث این انقلاب اسلامی است.

استاندار لرستان عنوان کرد: حضور جوانان در گروه‌های جهادی هرچند به‌صورت ادواری همچون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سبب می‌شود گام دوم انقلاب اسلامی مستحکم‌تر برداشته ‌شود.

وی بیان کرد: رزمایش گروه‌های جهادی که امروز سالروز تأسیس آن است توسط مقام معظم رهبری بازآفرینی تاییدشده‌است و این گروه‌ها در حوزه‌هایی مانند عمرانی، پزشکی، بهداشت و فرهنگی فعالیت دارند و این نیز از همان تفکر جهادی نشات می‌گیرد.

زیویار با بیان اینکه در برهه‌ای قرار داریم که با شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های علیه کشور مواجه هستیم و چنانچه با تفکر جهادی و بسیجی هدف‌گذاری نکنیم موانع از سر راه برداشته نخواهد شد، گفت: ظرفیت گروه‌های جهادی مجموعه بسیار بالا و عظیمی است که می‌تواند کارهای ارزشمند و بزرگی را رقم برند.

وی تصریح کرد: لرستان از حیث امکانات و نعمات خدادادی وضعیت خوبی دارد، اما به آن بی‌توجهی شده و برای رشد و توسعه نیازمند انجام کار همراه با اعتقاد است و مدیریت این استان باید با انجام کارهای جهادی امورات خود را جلو ببرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ممکن است کشور برای جبران خسارات مالی و بودجه‌ای  جراحی اساسی‌ در برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و بهره‌گیری از یارانه‌ها در نظر بگیرد و این جراحی اساسی شاید سختی‌هایی را برای مردم ایجاد کند، خاطرنشان کرد: معتقدم مجموعه گروه‌های جهادی و بسیجی این کار مهم و اساسی را برای مردم تبیین کنند،  توضیح دهند و در پیشبرد این مأموریت کمک شایانی به دولت خواهند کرد.

زیویار گفت: درصد بالایی از محرومیت را در لرستان شاهد هستیم به گونه‌ای که در کنار شهر بزرگ خرم‌آباد که به لحاظ معیشت و زندگی از سایر شهرستان‌های این استان شاید وضعیت بهتری داشته باشد درصد بالایی حاشیه‌نشینی وجود دارد و شامل یک پنجم جمعیت این شهر معادل 100 هزار نفر است.

وی افزود: مناطق حاشیه‌ای در خرم‌آباد از کمترین امکانات برخوردار است و قطعاً با انجام کارهای جهادی مشکلات آنان برطرف می‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: روستاها و مناطق محروم نیازمند کمک هستند و دولت در کنار گروه‌های جهادی می‌تواند گام‌های خوبی را برای کمتر کردن این محرومیت‌ها بردارد.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف محرومیت‌زدایی باید تعامل و همکاری لازم را با سپاه و مجموعه گروه‌های جهادی داشته باشند؛ بنده نیز به‌عنوان استاندار از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت لرستان دریغ نمی‌کنم.

انتهای پیام/645/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار لرستان عنوان گروه های جهادی انقلاب اسلامی تفکر جهادی خرم آباد هزار نفر گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام تبریک سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم آمده است:
«در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ضمن گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشمند و معلم علم و فرهنگ، این روز را به جامعه گرامی فرهنگیان اعم از معلمان، مربیان، اساتید و دبیران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است؛ چنان چه بسیاری از انقلاب‌ها و پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و ترییت افراد یک ملت دارد؛ زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل گیری شخصیت و اعتقاد و تربیت پذیری و پرورش روان و جسم، دانش آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده اند.

سال‌ها در ملت ایران تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب زدگان و شرق زدگانی محو شده بود که سکان دار عرصه تعلیم و تربیت بودند. 

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند، معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی و فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت، ولی عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد