Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، دکتر علیرضا عباسیان درباره نگاه طب سنتی به ماده خوراکی نمک گفت: بهترین نمک خوراکی در کتب طب ایرانی نمکی است که علاوه بر شفاف بودن، از کدورت‌ها و آلودگی‌ها پاک است.

وی با اشاره به اینکه انواع نمک‌ها شامل سنگ نمک کوهی، نمک‌های معدنی و نمک‌های دریایی است، خاطرنشان کرد: بهترین نمک را در طب سنتی نمک اندرونی می‌دانند که این نمک از کوه‌ها گرفته می‌شود و در طبقه‌بندی نمک‌ها، معمولا به نمک دریا پایین‌ترین امتیاز را می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب ایرانی افزود: معمولا نمکی که به شکل سنگ نمک در معادن و کوه‌ها هست، آلودگی‌ها و کثافات به آن وارد نمی‌شود، جای آن محفوظ است و ممکن است قرن‌ها در معدنی نمک باشد و سال‌ها انباشته شود.

عباسیان گفت: اما دریاها به طور مکرر آلودگی‌هایی به آنها وارد می‌شود مثل آلودگی‌های صنعتی و فاضلاب شهری و غیره، بنابراین اکثر نمک‌های دریایی معمولا به لحاظ علمی آلوده هستند و ما هر نمک دریایی را توصیه نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته گفته‌هایی هست در مورد نمک دریاچه ارومیه که می‌گویند املاح آن آلوده نیست و اگر این نمک تصفیه شده باشد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: نمکی که تصفیه شده باشد معمولا فلزات و آلودگی‌های آن تصفیه شده و نمک مفیدی هست و اگر نمک دریا تصفیه نشده باشد باید احتیاط کرد، چون یک نفر امکان دارد نمک دریا را از سواحل آلوده بردارد و این برای بدن مضر است.

عباسیان تأکید کرد: همچنین برخی از افرادی که نمک دریا می‌فروشند مجوزهای بهداشتی از وزارت بهداشت دارند و مردم می‌توانند نهایتا این دسته از نمک‌های دریا را مصرف کنند.

وی گفت: بین دیدگاه افرادی که ادعا می‌کنند نمک دریا معجزه می‌کند و افرادی که می‌گویند همه نمک‌های دریا آلوده‌اند، باید نظر متعادلی ارائه داد یعنی کلا مصرف نمک را باید در کشور پایین بیاوریم و خیلی از کشورها هستند که اصلا نمک را از سفره‌های خود برداشته‌اند.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: ایرانی‌ها علاقه زیادی به مصرف نمک و شوری دارند و چون طعم‌ها طوری هست که عادت آن از کودکی در انسان شکل می‌گیرد، بنابراین جایگزین کردن برای نمک باید عادت غذایی ما شود، یعنی باید عادت کنیم غذاها و خوراکی‌های شور نخوریم.

علیرضا عباسیان  با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید بدن خود را به کمتر نمک خوردن عادت دهند، عنوان کرد: مثلا می‌توانند به جای آجیل شور، آجیل‌های ترش و تند را جایگزین کنند.  گلپر ماده خوبی است که ترش مزه است و چربی خون را پایین می‌آورد و برای معده هم خوب است.

عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم در انواع خوراکی‌ها و  غذاها می‌توانند به جای مصرف زیاد نمک، انواع ادویه‌ و مواد خوراکی ترش‌مزه چون تخم گشتیز، سماغ، گرده لیمو و گرده غوره را جایگزین کنند.

کد خبر 674598 برچسب‌ها خبر مهم تغذیه سالم تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم تغذیه سالم تغذیه نمک های دریا آلودگی ها نمک دریا نمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید