Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به قاچاق گل گفت: این موضوع رنجی بر پیکره جامعه است. دولت برای ریشه کن کردن قاچاق اهتمام دارد و بنده نیز آماده پیگیری این موضوع هستم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد گفت: این نمایشگاه در زیبایی حرف اول را می‌زند و بی شک نتیجه تلاش ۱۵ هزار تولید کننده گل و گیاه است و ان شاءالله با صادرات بهتر قوام بخش این مسیر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: گل و گیاه در ایران قدمتی تاریخی و فرهنگی دارد و شاخه دست داریوش در تخت جمشید نشان از فرهنگ و قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله گل در ایران دارد.

زاکانی با بیان اینکه ایران دارای ۸ هزار گونه گیاهی است، گفت‌: کشور ما ۴ فصل است و هفدهمین کشور تولید گل هستیم، اما رتبه صادراتمان در حوزه گل و گیاه ۱۰۷ جهانی است و بر همین اساس باید قابلیت‌های خود را شناسایی کنیم و گلوگاه‌های موجود در این صنعت را رفع کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: شهرداری افتخار می‌کند که در همه سطوح می‌تواند کمک کننده به تولید کنندگان باشد و باید در چند سطح فعالیت کرد و اولین سطح آن فاصله گرفتن از کشت سنتی است.

وی ادامه داد: محدودیت آب جدی است و اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم صنعت گل و گیاه به زمین می‌خورد.

زاکانی با اشاره به موضوع کیفیت گل و گیاه گفت: کیفیت گل می‌تواند داشته و حرف ایران را توسعه بخشید.

شهردار تهران با اشاره به فرهنگسازی گل گفت: شناساندن و فرهنگسازی در ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و البته بسیاری از کشور‌های جهان نیز گل‌های ایران را به نام خود بسته بندی می‌کنند و بر همین اساس باید فرهنگسازی خارجی را نیز در حوزه صادرات ایجاد کنیم.

وی گفت: ۲۵ درصد دارو‌های جهان بر پایه گیاهی هستند و با توجه به جغرافیای ایران می‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشت و بازار اشتغال خوبی را می‌توان ایجاد کرد.

زاکانی با بیان اینکه این حوزه نیازمند شناسایی و توجه است گفت: امیدواریم هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مقدمه و گامی برای سرعت بخشی به این حوزه باشد و امیدواریم در مجموعه مدیریت شهری بهتر از همیشه در خدمت تولید کنندگان گل و گیاه باشیم.

شهردار تهران با اشاره به قاچاق گل گفت: این موضوع رنجی بر پیکره جامعه است و من در خدمت تولید کنندگان گل هستم و این موضوع را در دولت مطرح می‌کنم دولت برای ریشه کن کردن قاچاق اهتمام دارد و بنده نیز آماده پیگیری این موضوع هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گل و گیاه تخت جمشید زاکانی ایران شهردار تهران گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو