Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز شنبه در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در سخنانی با بیان اینکه انقلابی اسلامی باعث بیداری اسلامی شد اظهار داشت: طی بیش از ۴۰ سال گذشته، انقلاب اسلامی تا توانسته الگو درست کرده، ایده تحویل جهان اسلام داده و جهان اسلام را راهبری می‌کند.

تفکر جهادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به نقش مؤثر مقام معظم رهبری در راهبری جهان اسلامی بیان داشت: تفکر جهادی نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان با اشاره به ایجاد روحیه جهادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گفت: تاریخچه و تفکر گروههای جهادی به همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

زیویار اشاره به تشکیلات و نهاد جهاد سازندگی در ابتدای پیروزی انقلاب ادامه داد: جهاد سازندگی مانند سپاه، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و… جز نهادی تاسیسی انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره) بود.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه درخشان جهاد را قبل و حین دفاع مقدس، در قالب سنگر سازان بی سنگر شاهد بودیم گفت: جهاد جز محصولات انقلاب اسلامی بود، وجه دینی و اعتقادی انقلاب اسلامی از وجه سیاسی آن پر رنگ تر است و با خیلی از نظامات سیاسی متفاوت است.

کار اعتقادی از ویژگی‌های گروههای منبعث از انقلاب است

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت مؤثر گروههای جهادی در کشور و همچنین خود جوش بودن این گروههای جهادی افزود: مردم پشتوانه این گروههای جهادی است، این امر تأثیر فعالیت این نهادها و گروه‌ها را خیلی زیاد می‌کند، این گروه‌ها و نهادها در دل خود مردم هستند.

زیویار با اشاره به حضور گروههای جهادی در مناطق مختلف و محروم استان عنوان کرد: فعالیت این گروههای جهادی علاوه بر رفع محرومیت‌ها، موجب خود سازی هم می‌شود.

وی بیان داشت: فعالیت این گروههای جهادی در ذیل همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، یکی از ویژگی‌های نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی، کار اعتقادی است.

استاندار لرستان با اشاره به الگو سازی گروه‌ها و نهادهای جهادی و انقلابی و نقش مؤثر آنها در تربیت نسل انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه که می‌تواند انقلاب اسلامی بیمه کند و مستحکم کند، همین بالندگی و پر جنب و جوش بودن این نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی است.

زیویار در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش گروههای جهادی در استان گفت: این گروه‌ها در فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، اشتغال، مناطق محروم و… فعالیت دارند و برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی هستند.

حاشیه‌نشینی ۱۰۰ هزار نفر در خرم‌آباد

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی یکی از راههای مهم برای عبور از مشکلات کشور است، مشکلات کشور ما کم نیست به خصوص در دوره حاضر، دوره‌ای که شدیدترین تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده، اگر با تفکر جهادی و بسیجی هدف گذاری نکنیم، موانع به هیچ وجه از سر راه برداشته نخواهد شد، ادامه داد: ظرفیت گروههای جهادی خیلی ظرفیت بالایی است، ۳۰ هزار نفر مجموعه عظیمی است که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

استاندار لرستان تصریح کرد: استان لرستان از حیث امکانات خدادادی شرایط خوبی دارد، اما کار همراه با اعتقاد و کار خدایی لازم دارد، از امکانات خدادادی مورد توجه قرار نگرفته‌اند، برای آنها به معنای واقعی وقت اختصاص داده نشده است، مدیریت در استان در این دوره حتماً باید با کار جهادی امورات خود را جلو ببرد، این استان هم بخشی از کلیت کشور است، مشکلات کشور خیلی زیاد است، ممکن است جراحی اساسی در برنامه ریزی، بودجه ریزی و بهره گیری از یارانه‌ها، برای کاهش خسارات بودجه‌ای و مالی کشور انجام گیرد، این جراحی اساسی ممکن است که سختی‌هایی را برای مردم به وجود آورد، گروههای جهادی و بسیجی هستند که می‌توانند به معنای واقعی این کار اساسی و مهم را به شکل جهادی تبیین کنند.

زیویار با بیان اینکه درصد بالایی حاشیه نشینی در کنار شهر خرم آباد وجود دارد گفت: تقریباً یک پنجم از جمعیت شهر خرم آباد، معادل تقریباً ۱۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند، این افراد از کمترین امکانات برخوردار هستند و نیازمند کار جهادی هستند، دولت در کنار گروههای جهادی می‌تواند قدم‌های خوبی را در راستای کم کردن مشکلات این مناطق بردارد.

کد خبر 5483653

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار لرستان فرهاد زیویار گروههای جهادی عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر عید سعید فطر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرد و غبار ویروس کرونا آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گرد و خاک آلودگی هوا گروههای جهادی انقلاب اسلامی گروههای جهادی استاندار لرستان هزار نفر خرم آباد گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است.

علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز جهانی شده است.

نظری اضافه کرد:‌ هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت بوده اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است، اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

نظری تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده و این گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که باید جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

وی در گفته‌هایش، فرا رسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد