Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس تهران گفت: به عنوان پلیس نگران وضعیت مناطق جنوبی تهران در بحث اعتیاد هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو سردار حسین رحیمی بیان کرد: مشکلات منطقه سپس و دروازه غار که جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر تشکیل داده‌اند، به عنوان یک دغدغه برای ما تبدیل شده است.

وی افزود: بحث ساماندهی معتادان متجاهر و مبارزه با موادمخدر در جنوب تهران بحث تازه‌ای نیست، شاید این موضوع به ۴ دهه قبل برمی‌گردد که در کنار این موضوع جرایم مختلفی را به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس تهران با بیان اینکه گاراژ‌های افرادی که زباله‌ها را در سطح شهر جمع آوری می‌کنند در منطقه شوش جانمایی شده که این خود باعث ایجاد مشکلات مختلفی در محل می‌شود.

وی افزود: در اقدامات قابل توجهی که طی این سال‌ها صورت گرفت، بالغ بر ۷۰ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شدند، در صورتی که جمعیت معتادان متجاهر در پایتخت بالغ بر ۲۱ هزار نفر است، لذا جمع آوری این تعداد از معتاد متجاهر نشان دهنده دور باطل ما است که به دلیل کم کاری برخی دستگاه‌ها است.

سردار رحیمی اظهار کرد: باید مبارزه ما برای جمع آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر و ۷ هزار خرده فروش به صورت هماهنگ باشد، دستگاه‌های مختلف مسئول در این رابطه باید به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی افزود: خودمان را گول نزنیم، خواستگاه عرضه خرد مواد مخدر در پایتخت در منطقه شوش، هرندی و دروازه غار است.

فرمانده انتظامی تهران گفت: از همه دستگاه‌ها درخواست دارم که یکدیگر را متهم به کم کاری نکنند، همه ما باید به میدان آمده و با اقدام جهادی به معضل اعتیاد و جمع آوری معتادان متجاهر و بازپروری آن‌ها و دستگیری خرده فروشان ورود کنیم.

وی افزود: با تفکر ما می‌توانیم باید ایثارگری کنیم، نام ننگ اعتیاد که از پیش از انقلاب بر این منطقه سایه انداخته باید از بین برود.

سردار رحیمی ادامه داد: چرا باید یک خانم بچه محصل خود را از لابه‌لای معتادان متجاهر عبور دهد و به مدرسه ببرد؟ ما همه مسئول هستیم نباید کم کاری کنیم، به عنوان پلیس نگران این وضعیت هستیم.

وی افزود: مغازه دار آمده و مدعی است که یک دقیقه نمی‌تواند لیوان خود را در مقابل مغازه خود بگذارد، بعضاً برخی از معتادان نیز مفاسد اخلاقی را انجام می‌دهند، لذا اعتیاد منجلاب کثیف شکل گیری همه جرایم است.

رئیس پلیس تهران بیان کرد: برای حل این معضل یک اقدام کوتاه مدت داریم یک اقدام بلند مدت؛ در اقدام کوتاه مدت برنامه ما این است که شر خرده فروشان را از سر مردم کوچه و بازار این محل کم کنیم و در اقدام بلند مدت نیز با کمک دستگاه قضایی، شهرداری تهران، شورای هماهنگی و … در حال بررسی و حل و فصل این معضل هستیم.

بیش از ۳۰۰ گشت موتوری پلیس یگان امداد و پیشگیری در حال گشت زنی در مناطق جنوبی تهران برای شناسایی معتادان متجاهر و جمع آوری آن‌ها و دستگیری خرده فروشان موادمخدر در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمع آوری معتادان متجاهر دستگیری خرده فروشان مواد مخدر معتادان متجاهر خرده فروشان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان