Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:52:44 GMT

45 تعاونی با مشارکت مردم در قزوین راه اندازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۵۱۲۱

45 تعاونی با مشارکت مردم در قزوین راه اندازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی ظهر شنبه در سالن جلسات دفتر فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی در استان قزوین و نواحی مختلف همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: رزمایش نظامی به معنای تلاش یک ساله و ارائه گزارش از فعالیت‌ها در طی سال است که در این رزمایش قدرت و تلاش یک ساله در مدت زمان معین برگزار می‌شود که در طی این ایام یک روز به صورت متمرکز این مراسم با حضور مسئولین کشوری، فرماندهان سپاه، گروه‌های جهادی و بسیجیان نواحی مختلف برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در رزمایش، افق نگاه و اقدامات نشان داده می‌شود گفت: رزمایش جهادگران تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد و در این مراسم گزارشی از اقدامات مختلف از جمله تعاون، پروژه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، مسکن و سایر اقدامات به نمایش گذاشته می‌شود که این فعالیت‌ها حاصل تعامل با دستگاه‌های مختلف و به دور از موازی کاری است.

این مسئول ابراز کرد: تاکنون بیش از هزار و ۱۷۰ گروه جهادی و ۴ هزار و ۷۹۰ بسیجی با ماهیت کار جهادی ثبت و سازماندهی شدند.

وی افزود: اقداماتی نظیر ۳ هزار و ۳۳۵ پروژه در حوزه آب، کشاورزی، قنات، راه، بهداشت، تفریحی، آموزشی و اماکن مذهبی و مسکن محرومین، ورزشی و فضای سبز برای ولی نعمتان در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌های ما در حوزه فعالیت‌های جهادی بوده‌است.

این مسئول تاکید کرد: ما به تمام مصوبات خود در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کردیم که در این راستا حدود ۱۶۳ میلیارد تومان برای ۶ هزار و ۳۲ طرح پرداخت و برای ۸ هزار و ۸۲۴ نفر اشتغالزایی ایجاد شد که بیشتر این مشاغل پایدار هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تشکیل ۲ هزار و ۳۹۱ کارگاه، راه‌اندازی ۴۲۷ صندوق و سازماندهی ۴۵ تعاونی با مشارکت مردم از دیگر فعالیت‌های ما در این حوزه است.

سردار رفیعی با اشاره به عضویت ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در صندوق حوزه اقتصادی بیان کرد: تلاش ما ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری فعالیت‌ها به مردم است که در این راستا آورده سپاه ۲۱ میلیارد تومان و آورده خیران برای صندوق هم بیش از ۴۲۳ میلیون تومان است.

وی افزود: اقدامات مردم در حوزه کمک مومنانه سبب شده تا استان قزوین در حوزه کمک مومنانه خوش بدرخشد به گونه‌ای که طبق تفاهم نامه سپاه و کمیته‌امداد و آورده مالی ۵۰۰ میلیونی از سوی هردو نهاد ۲۱۲ دستگاه یخچال برای ولی نعمتان تهیه شد که این آمار حتی بیشتر از رقم کل کشور در تهیه اقلام مورد نیاز بود.

این مسئول تشریح کرد: کمک مومنانه مردم قزوین حتی در زمان جنگ هم بسیار مشهود بود به گونه‌ای که در یک روز ۱۰۰۰ کامیون کمک مردمی از استان قزوین به جبهه اعزام شد که این اقدام در سوابق هیچ شهر و استانی به جز قزوین وجود ندارد.

وی در پایان گفت: تاکنون ۳۳۰ زندانی در راستای انجام رزمایش کمک مومنانه آزاد شده و حدود ۴۵۶ میلیارد تومان برای کمک مومنانه جمع‌آوردی شده است که البته در این میان انجام اقداماتی از جمله تهیه بسته معیشتی، لوازم التحریر، خدمات آموزشی، مسکن، ویزیت رایگان اهدای خون در راستای کمک مومنانه توسط اقشار مختلف بسیج و سپاه انجام شده‌است.

کد خبر 5483830

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج سازندگی فرماندهی سپاه قزوین کمک مومنانه عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر عید سعید فطر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و غبار آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی گرد و خاک کمک مومنانه استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد