Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:37:33 GMT

ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۵۲۸۴

ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، ماشین‌ برداشت سیب‌زمینی در چرخه کشاورزی و برداشت انواع محصولات غده‌ای نظیر سیب‌زمینی، پیاز و سیر کاربرد دارد و به همین دلیل، در انواع مختلف و با ماموریت‌ها و وظایف گوناگون طراحی شده است.

مدل‌های مختلف این ماشین با توجه به شرایط کشاورز و اقلیم، اقدام به برداشت محصولات غده‌ای و جمع‌آوری آنها در کیسه، تریلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. . می‌کند.

شورش خاطری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت قادر است در کنار تنوع ماشین‌های تخصصی این حوزه، متناسب با شرایط کشاورزان، سفارش گرفته و ماشین دلخواه آنها را تولید کند.

وی افزود: تمام قطعات این ماشین‌ها، تولید شرکت است و آنها توانسته‌اند برخی قطعات تحریمی آن نظیر زنجیر که پیشتر از آلمان وارد می‌شد را با همان میزان کیفیت، در داخل کشور تولید کنند.

خاطری گفت: این قطعات ایران‌ساخت، علاوه بر تولید و فروش در داخل کشور، به برخی کشورها نیز صادر شده است. در مورد ماشین‌ها نیز تاکنون چندین مورد صادرات به کشور عراق صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک، فرآیند صادرات این ماشین‌ها به کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: این شرکت با همگرایی صنعت و دانشگاه، از طریق تحصیل‌کردگان و افراد متخصص این حوزه، درصدد راه‌اندازی خط تولید این ماشین‌ها به صورت کامل است.

خاطری با بیان اینکه چیزی در حوزه دانش و تجربه کم ندارند، گفت: مشکل بزرگ ما در شرایط فعلی، نقدینگی است که سبب شده تا شتاب توسعه محصولات ما پائین بیاید. معاونت علمی و فناوری، با اعطای تسهیلات، از تولید و توسعه محصولات ما حمایت به عمل آورد که امیدوارم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد. تولید و توسعه ماشین‌آلات برداشت سیب‌زمینی برای حدود ۲۵ نفر به شکل مستقیم و حدود ۶۰ نفر به شکل غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

کد خبر 5483796 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تجاری سازی سیب زمینی ماشین آلات کشاورزی مسابقات ربوکاپ حاکمیت سایبری هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی فیس بوک امنیت سایبری تراشه ارز رمز قانون گوگل آلمان فناوری اطلاعات ربات ماشین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم