Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی امروز جمعه از تامین 6 میلیارد دلار برای مجتمع ورق فولادی و کارخانه باتری خودروهای برقی خبر داد.

رویترز به نقل از بندر الخریف، وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی گفت که این اقدام در چارچوب برنامه‌های جذب سرمایه گذاری به ارزش 32 میلیارد دلار در بخش معدن انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف این وزارتخانه تامین مالی ۹ پروژه معدنی و فلزی است.

الخرایف با بیان اینکه این پروژه‌ها بیش از 14 هزار فرصت شغلی را فراهم می کند، تاکید کرد کرد که وزارتخانه او اکنون در حال بررسی 145 درخواست مجوز اکتشاف از شرکت های خارجی است.

وزیر سعودی گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه می‌یابد تا عربستان سعودی را به مرکزی برای تولید در منطقه‌ای از آفریقا تا آسیا تبدیل کند و همچنین از تحول بخش معدن عربستان سعودی حمایت می‌کند تا بتواند پتانسیل کامل خود را به‌کار گیرد.

این 9 پروژه شامل یک مجتمع فولادی 4 میلیارد دلاری برای کشتی‌سازی، پروژه‌های نفت و گاز، ساخت و ساز و دفاع و یک مجتمع فولاد سبز است که خودروها، بسته بندی مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات و سایر بخش های صنعتی را تامین می کند.

بر اساس گزارش مذکور، هر دو پروژه مجتمع ورق فولادی و کارخانه فزلات باتری خودروهای برقی در حال حاضر در دست اجرا هستند.

دولت عربستان سعودی ماه گذشته قراردادی را برای خرید بین 50 تا 100 هزار خودروی برقی در یک دوره 10 ساله از Lucid Group امضا کرد که صندوق سرمایه گذاری عمومی دولت عربستان سعودی اکثریت سهام آن را در اختیار دارد.

عربستان سعودی در راستای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت صدها میلیارد دلار به چشم انداز 2030 اختصاص داده است...و معدن یکی از بخش هایی است که ریاض قصد دارد آن را گسترش دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری سعودی تولید خودروهای برقی عربستان سعودی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه