Web Analytics Made Easy - Statcounter

رصدخانه‌ ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، به‌ مناسبت روز جهانی نجوم ویژه‌برنامه ها‌ی مختلفی را با هدف آشنایی علاقه‌مندان برگزار کرد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، رصدخانه‌ی ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، به‌مناسبت روز جهانی نجوم ویژه‌برنامه ها‌ی مختلفی را باهدف آشنایی علاقه‌مندان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از آنجاکه ۱۲تا ۱۸اردیبهشت‌ماه، به عنوان هفته‌ جهانی نجوم تعیین شده است، در کشور‌های مختلف ویژه‌برنامه‌های متعددی به این مناسبت برگزار می‌شود. در این روز منجمان حرفه‌ای و آماتور تلسکوپ‌ها، ابزارآلات نجومی و رصدی را به مکان‌های عمومی می‌برند تا مردم را با این علم آشنا کنند.

هماهنگ با گروه‌های نجومی کشور و انجمن نجوم ایران، ویژه‌برنامه‌ای در رصدخانه‌ی ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز برگزار شد و شمار زیادی از دانشگاهیان و عموم مردم علاقه‌مند که تعداد ۴۰۰نفر می‌رسید، با فعالیت‌های نجومی و کار‌های منجمان آشنا شدند.

رصد خورشید با فیلتر مخصوص، برنامه‌ی اول رصدخانه در این مناسبت بود؛ رصد ماه، آشنایی با شبیه‌ساز نیروی گرانشی، معرفی منابع و مراجع نجومی، کارگاه آشنایی با صورت‌های فلکی و ماکت مدل منظومه شمسی و ابعاد ستارگان و خورشید، بازدید از تلسکوپ ٢٠ اینچ رصدخانه و آشنایی با فعالیت‌های تلسکوپی از دیگر برنامه‌های جذاب و تاثیرگذاری بود که در محیط علمی رصدخانه انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز روز نجوم هفته جهانی نجوم ویژه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر

امام جعفرصادق (ع) ششمین امام ما شیعیان است که به لقب رئیس مذهب شیعه شهرت دارد. امروز شنبه مصادف با سالروز شهادت این امام بزرگوار است به همین مناسبت ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در شب شهادت این امام بزرگوار، هیئت حضرت علی اصغر (ع) شهر انابد از توابع شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی میزبان عاشقان و عزاداران ائمه اطهار شد و به همین مناسبت مراسم سوگواری برگزار کردند.

تصاویر ارسالی را به تماشا بنشینید.

منبع: مهدی غروی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم روضه خوانی در لارستان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر