Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:33:32 GMT

تاکسی هوایی به قزوین می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۶۰۷۵

تاکسی هوایی به قزوین می‌آید

گروه استان‌ها- رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین از افتتاح نخسین تاکسی هوایی (ایرتاکسی) در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این تاکسی یک هواپیمای مسافربری ملخ‌دار با ظرفیت حمل ۸ مسافر است که می‌تواند تا سقف ۴ ساعت در روز پرواز کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی حاجی‌خانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن بهشتی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن روز باران یا همان پنجاه‌بدر نخستین رویداد هوانوردی گردشگری‌محور استان قزوین دوشنبه و سه‌شنبه این هفته یعنی 19 و اردیبهشت در قزوین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این رویداد 6 فروند هواپیمای آموزشی 2، 4 و 8 نفره هر روز 5 پرواز بر فراز جاذبه‌های گردشگری قزوین از جمله الموت و سایر نواحی دارای جذابیت‌های تاریخی و طبیعی انجام می‌دهند و جاذبه‌های گردشگری قزوین از نمای بالا به فعالان گردشگری و رسانه‌ای استان و کشور نشان می‌دهند.

حاجی‌خانی همچنین از افتتاح نخسین تاکسی هوایی (ایرتاکسی) در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این تاکسی یک هواپیمای مسافربری ملخ‌دار با ظرفیت حمل 8 مسافر است که می‌تواند تا سقف 4 ساعت در روز پرواز کند و مسافران را از قزوین را به سایر نقاط حمل کند. در ادامه با درخواست به شرکت خصوصی دارای این تاکسی‌های هوایی می‌توان فعالیت آنها در استان توسعه داد.

وی ادامه داد: برای معرفی ایرتاکسی و همچنین رویداد هوانوردی گردشگری از 60 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین برای شرکت در این رویداد و سفر با ایرتاکسی و سایر هواپیماها دعوت می‌کنیم تا با پوشش خبری به معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری استان از دید هواپیما کمک کنند.

فرودگاه خدمات ویژه قزوین به مسافربری تبدیل می‌شود

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین همچنین با اشاره به طرح موضوع توسعه فرودگاه خدمات ویژه قزوین در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گفت: قرار بر این شد که به جای احداث فرودگاه جدید همین فرودگاه به تدریج توسعه پیدا کند و در گام اول تعداد محدودی پروازهای دخلی در آن انجام شود.

"تاکسی هوایی برقی عمودپرواز" در تهران راه اندازی می‌شود؟!طرح "تاکسی هوایی" وعده‌ای که محقق نشد!/ چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو چیست؟بلوچستان محروم‌ترین نقطه ایران| "تاکسی هوایی" لازم نیست؛ اینجا "خرگاری" هم امکان تردد ندارد+ تصاویر

حاجی‌خانی افزود: اما به تدریج با توسعه زیرساخت‌های این فرودگان قرار است که پروازهای خارجی و بین‌المللی هم در این فرودگاه انجام شود که نخستین آنها پروازهای حج تمتع خواهد بود که قزوینی‌ها و سایر حجاج استان‌های همجوار را راهی این سفر معنوی خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرایه تاکسی استانداری قزوین هواپیمای ATR کرایه تاکسی استانداری قزوین هواپیمای ATR تاکسی هوایی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی

نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویداد‌ها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام (طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

محمدی ادامه داد: از دیگر رویداد‌های شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند