Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:16:26 GMT

تعداد پایگاه های امداد و نجات در استان زنجان مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۶۳۱۹

تعداد پایگاه های امداد و نجات در استان زنجان مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم موسوی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر را در این هفته جشن خواهیم گرفت، گفت: این هفته با شعار یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: اولین وظیفه‌ای که برعهده جمعیت هلال احمر قرار دارد امداد و نجات است؛ بخش اعظمی از خدمات ما توسط داوطلبان ارائه می‌شود و در این راستا جمعیت هلال احمر یکی از جمعیت‌های ملی دنیا است که در بیشتر کشورها به اسم صلیب سرخ شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر استان زنجان ۱۱ هزار نفر داوطلب مشغول همکاری هستند و به صورت داوطلبانه به مردم خدمات ارائه می‌کنند، گفت: تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان ۱۱ هزار نفر و جوانان عضو جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر است.

موسوی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۱ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت امداد و نجات وجود دارد و مقرر شده یک پایگاه امداد و نجات در جاده بیجار شهرستان ایجرود به دست یک خیر ساخته خواهد شد، افزود: این تعداد به نسبت پراکندگی شهرستان‌ها این تعداد مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه مانور ساعت صفر یکی از ابزارهای سنجش نیروها و تجهیزات جمعیت هلال احمر است، ابراز کرد: در هفته هلال احمر نیز یک مانور ساعت صفر در استان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: در حوزه توانبخشی، جمعیت هلال احمر استان زنجان جزو هفت جمعیت برتر کشور است و نیروهایی که در این مرکز خدمت رسانی می‌کنند در آستانه بازنشستگی هستند و به دلیل عدم جایگزینی نیرو امکان تعطیلی این مرکز وجود دارد .

موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: در تعطیلات عید فطر، جمعیت هلال احمر استان زنجان از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت به ۲۵ مصدوم در جاده‌های مواصلاتی استان امدادرسانی کردند.

وی افزود: برنامه‌های نذر آب و توزیع کمک‌های مومنانه از اقدامات اثرگذار جمعیت هلال احمر استان زنجان است و در بخش جوانان جمعیت هلال احمر علاوه بر مشارکت داوطلبان در واکسیناسیون، در طول نوروز به مسافران خدمات ارائه کردند و بیش از ۴ هزار نفر به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته مراجعه کردند.

کد خبر 5483864

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم موسوی عملیات امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و غبار آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا جمعیت هلال احمر استان زنجان جمعیت هلال احمر امداد و نجات هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی جمعه شب به خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی برگیر افتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

کاوسی افزود: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

کد خبر 6095948

دیگر خبرها

  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان