Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم گفت: مقرر شده است در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، معاونت علمی و دانشگاه آزاد شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور راه اندازی شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فتح اللهی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم، در نشست نمایندگان آزمایشگاه‌های مرکزی مناطق دهگانه پژوهشی (شاعا) که امروز (۱۷ اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه قم در برگزاری این نشست، اظهار داشت: مقرر شده است در اقدامی جدید در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاداسلامی، شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص برگزاری اینگونه جلسات افزود: دستاورد‌های این نشست‌ها که نمایندگان آزمایشگاه‌های مرکزی مناطق ده‌گانه در آن حضور دارند برای طراحی و تاسیس بهینه شبکه ملی بسیار مفید خواهد بود.

فتح اللهی در ادامه گفت: بحث شاعا و به روز کردن تجهیزات پژوهشی یک امر بسیار مهم می‌باشد، که یکی از ارکان پژوهش در سراسر کشور است و متاسفانه بنا به دلایل شرایط اقتصادی (تحریم‌های ظالمانه) کشور، از سال ۱۴۰۰-۱۳۹۷ فقط مبلغ ۴۰ میلیون یورو به آزمایشگاه‌های کشور تخصیص داده شده است، امیدواریم با پیگیری‌هایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهشی وزارت علوم در این زمینه انجام می‌دهند، مبلغی حدود هفتاد میلیون یورو برای تامین تجهیزات آزمایشگاه‌های سراسر کشور اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم با بیان اینکه استانداردسازی آزمایشگاه‌ها، اشتراک منابع موجود در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه‌ها و رعایت سایر استاندارد‌های مربوط به HSE امر بسیار مهمی است تصریح کرد: به صورت فراگیر استاندارد‌های مربوط به مقاومت لرزه‌ای آزمایشگاه‌ها، و اقدام پیشگیرانه در برابر حوادث طبیعی، از دیگر نکاتی است که باید به آن‌ها بپردازیم.

فتح اللهی در خصوص ساختار آزمایشگاه‌های مرکزی کشور خاطرنشان کرد: نکته بعدی که باید به آن بپردازیم ساختار سازمانی آزمایشگاه‌های مرکزی و موقعیت نیروی انسانی (موقعیت علمی و موقعیت اداری) است. سرمایه انسانی آزمایشگاه باید به نحوی مدیریت شوند تا با انگیزه لازم بهره‌برداری بهینه از این سرمایه‌ها و ابزار‌ها را در سراسر کشور فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد وزارت علوم آزمایشگاه آزمایشگاه های مرکزی آزمایشگاه های کشور آزمایشگاه ها وزارت علوم شبکه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور