Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری انگلیس به نقل از اطرافیان نخست وزیر این کشور گزارش دادند که بوریس جانسون قصد دارد تا در پی شکست سنگینی که حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات اخیر شوراهای شهر متحمل شد، اعضای کابینه را ترمیم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از لندن، نزدیکان بوریس جانسون می‌گویند که این تغییرات سریع رخ نخواهد داد اما تا پیش از تعطیلات تابستانی پارلمان این کشور که از ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) آغاز می‌شود صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافظه کاران در انتخابات شوراهای شهر که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، نزدیک به ۵۰۰ کرسی را در انگلیس، ولز و اسکاتلند از دست دادند. بر اساس آخرین نتایج منتشر شده تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح روز شنبه (به وقت محلی)، محافظه‌کاران تسلط بر ۱۲ شورا را از دست داده‌اند. این در حالیست که حزب کارگر شش شورا، حزب لیبرال دموکرات پنج شورا و حزب ملی اسکاتلند یک شورا به دست آورده‌اند.

تحلیل شبکه خبری اسکای نشان می دهد که اگر نتیجه انتخابات اخیر در انتخابات پارلمانی شبیه‌سازی شود، محافظه کاران اکثریت خود را از دست خواهند داد. اما مهم‌ترین نکته در انتخابات این دوره که در واقع نقطه عطف در تحولات سیاسی این کشور بشمار می‌رود، موفقیت حزب کارگر برای تسلط بر شورای منطقه اعیان نشین و دولتی وست‌مینستر است. این برای نخستین بار است که محافظه‌کاران تسلط بر شورای این منطقه را از دست داده و همین اتفاق به تنهایی بیانگر نارضایتی و استیصال قشر مرفه جامعه از آشفتگی سیاست‌های اقتصادی دولت بوریس جانسون است.

انتخابات محلی در انگلیس بسته به وسعت و گستردگی آن، همواره ملاکی برای اندازه‌گیری واکنش افکار عمومی نسبت به عملکردهای سیاسی دولت و احزاب سیاسی بوده و تصویری از گرایش مردم به اوضاع سیاسی در داخل را عرضه می‌کند.

اعضای ارشد حزب محافظه‌کار مسائلی همچون افزایش هزینه‌های زندگی و ماجرای مهمانی غیرقانونی در دفتر نخست وزیر را از علل ناکامی این حزب در انتخابات می‌دانند. بوریس جانسون دیروز اعتراف کرد که حزبش در اولین آزمون پس از ماجرای رسوایی پارتی‌گیت شب سختی را پشت سرگذاشته است. اما بیشتر محافظه‌کاران، او را مسئول این ناکامی می‌دانند.

نخست وزیر انگلیس شهریور ماه گذشته دست به ترمیم کابینه زد و شماری از اعضای کلیدی دولت از جمله وزیر امور خارجه را تغییر داد. با توجه به نتیجه آرا انتخابات محلی که نشانگر نارضایتی مردم از عملکرد اقتصادی حزب محافظه‌کار است احتمال می رود که تغییرات جانسون روی وزرای مرتبط با این حوزه متمرکز باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بوریس جانسون محافظه کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم

در چارچوب مسابقات هفته سی و یکم بوندس لیگای آلمان، عصر امروز چهار دیدار برگزار شد که در مهمترین مسابقه مصاف لایپزیش و دورتموند مصاف تیم‌های چهارم و پنجم جدول با نتیجه چهار بر یک به سود لایپزیش خاتمه یافت.

با این نتیجه شاگردان مارکو رز جایگاه خود را در رتبه چهارم جدول تثبیت کردند و اختلافشان با دورتموند رده پنجمی به ۵ امتیاز افزایش یافت. اگرچه احتمال خیلی زیاد سهمیه لیگ آلمان در لیگ قهرمانان سال آینده ۵ سهمیه خواهد بود و زنبور‌ها هم راهی این مسابقات می‌شوند، اما در صورتی که همان چهار سهمیه باقی بماند، شاگردان ترزیچ احساس خطر خواهند کرد و خیال لایپزیش با این برد راحت شد.

اوپندا (۲۳)، ششکو (۴۶)، سیماکان (۴۶) و بائوم گارتنر (۸۰) برای لایپزیش و سانچو برای دورتموند گلزنی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در سایر دیدارها، بایرن مونیخ رده دومی با گل‌های هری کین و اکیتیکه ۲-۱ اینتراخت فرانکفورت را شکست داد و وردربرمن با سه گل میزبانش آگزبورگ را برد و فرایبورگبا نتیجه ۲ بر ۱ از ولفسبورگ شکست خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم
  • پیروزی خانگی بایرن مونیخ و شکست سنگین دورتموند
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت