Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:14:52 GMT

مفاخر از ارکان و استوانه‌های ادب، اندیشه و فرهنگ هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۶۷۰۱

مفاخر از ارکان و استوانه‌های ادب، اندیشه و فرهنگ هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لامعی گیو بعدازظهر شنبه در مراسم بزرگداشت فرهنگ پژوهان؛ دکتر مهدی ناصح اظهار کرد: مفاخر علمی و ادبی این دیار، ارکان و استوانه‌های ادب، اندیشه و فرهنگ استان هستند و آثار باقی مانده در هر گوشه‌ای از خراسان جنوبی به ویژه بیرجند نشانگر از گذشته‌های دور بزرگان بسیاری در این سرزمین زندگی می کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی باید از نام روستاهای این سرزمین رمز گشایی شود زیرا آنها روزگاری خواستگاه اندیشه و فکر بوده‌اند و آثار باقی مانده از آنها در گوشه و کنار استان نشانگر وجود تمدن و فرهنگ در خراسان جنوبی است که در کتاب‌های تاریخی به آنها اشاره شده است.

لامعی گیو با یادآوری حکیم نزاری، حسام خوسفی، عبدالعلی بیرجندی و غیره به عنوان تعدادی از مفاخر استان گفت: در حوزه دین و دیانت نیز خراسان جنوبی از جایگاه ممتازی برخوردار است و آیت الله محمد هادی هادوی، شیخ محمد باقر آیتی، آیت الله جواد عارفی و خاندان عبادی از جمله علمای این حوزه در خراسان جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه از دکتر ابراهیم آیتی به عنوان کتابخانه سیار یاد می‌شد، ادامه داد: احمد احمدی بیرجندی، مشکواه، پروفسور معتمد نژاد، دکتر محمد حسن گنجی و دکتر فروزانفر از دیگر شخصیت‌های برجسته خراسان جنوبی در سال‌های گذشته هستند.

به گفته وی دکتر مهدی ناصح استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی در کشور و به خصوص در خراسان بود که مردم داری، اخلاق محوری، صلابت، قناعت و مناعت طبع از ویژگی‌های آن مرحوم است که هر چند به شکل فیزیکی دیگر در میان ما نیست اما فکر و اندیشه این بزرگ مرد همواره در تاریخ این دیار باقی خواهد ماند.

کد خبر 5483985

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه بیرجند بیرجند خراسان جنوبی عید فطر 1401 بوشهر نماز عید سعید فطر کرمانشاه عید سعید فطر خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا گرد و غبار آمار کرونا عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز سرپل ذهاب گروههای جهادی آلودگی هوا خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902478

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟