Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@00:13:28 GMT

حمایت اهل سنت و کُردها از ابتکار کمیته هماهنگی شیعیان عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۲۶۲

حمایت اهل سنت و کُردها از ابتکار کمیته هماهنگی شیعیان عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف سنی «العزم» و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره ابتکار عمل کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی بیانیه منتشر کردند.

ائتلاف العزم و اتحادیه میهنی اعلام کردند از آنچه در بندهای طرح چارچوب هماهنگی آمده است، حمایت و آن را تأیید می‌کنند.

این دو ائتلاف همچنین تاکید کردند که هدف از طرح کمیته هماهنگی شیعیان، شکست بن بست سیاسی موجود در روند تشکیل کابینه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



العزم و اتحادیه میهنی همچنین به انتخاب رئیس جمهور در عراق نیز اشاره و تأکید کردند که باید دولت تشکیل و بودجه نیز تصویب شود و قانون‌گذاریهای ضروری صورت گیرد.

این در حالی است که چارچوب هماهنگی اخیرا طرح جدیدی برای خروج عراق از بن بست سیاسی و تشکیل دولت جدید ارائه کرد. این طرح شامل 9 بند و تعهداتی است که همه باید به اجرای آن متعهد شوند.

اعضای کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق اواخر ماه گذشته با این دو ائتلاف در دفتر رئیس ائتلاف «دولت قانون» تشکیل جلسه دادند. در این دیدار تحولات اوضاع سیاسی و نتایجی که به رکود سیاسی کنونی پایان می‌دهد، بررسی شد.

حاضران در این جلسه بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای یافتن راهی به منظور برون‌رفت از بحران سیاسی تاکید کردند و از همه احزاب و نیروهای ملی خواستند که منافع ملت عراق را به منافع خود ترجیح دهند و با نقشه راهی پیش بروند که به آن مقصود می‌رسد.

پیش از این «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرده بود که چارچوب هماهنگی، مخالف بن‌بست سیاسی و نادیده گرفتن منافع عراق است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اهل سنت عراق چارچوب هماهنگی کمیته هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر، چهار بازیکن جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات در خصوص اتفاقات بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آقایان به کمیته انضباطی و کمیته فنی دعوت شدند. سعید داورپناه از طبیعت به کمیته انضباطی و آرمان زنگنه از تیم طبیعت، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران، سالار منجی و کریم علمی از تیم شهرداری گرگان به کمیته فنی دعوت شدند.

مبین مرشدی، محمد تالاری، محمد جواد جعفزی و فرهاد بابایی از تیم خانه بسکتبال کاشان در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک ملی بسکتبال آقایان ایران نیز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

کد خبر 6088484 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال