Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"سید محمدهادی سبحانیان" معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع نان با سایر کالاها متفاوت است و محروم‌ترین افراد جامعه مصرف بیشتری دارند، این حقیقت، در سیاست گذاری های دولت در این حوزه، حتماً مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: سیاست قطعی دولت این است که نه‌تنها هیچ گونه افزایشی در قیمت نان سنتی برای مصارف طبیعی و عموم مردم در سراسر کشور رخ ندهد، بلکه دولت درصدد این است که مردم بتوانند نان را در سال۱۴۰۱ با همان کیفیت و اندازه سال گذشته و حتی با ۱۰ درصد ارزان‌تر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحانیان با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای در دستور کار دولت برای افزایش قیمت نان وجود ندارد، گفت: تلاش خواهد شد که مردم بتوانند علی‌رغم همه افزایش هزینه‌هایی که در سایر موارد وجود دارند، نان را ارزان‌تر از سال ۱۴۰۰ خریداری کنند؛ برای همین، زیرساختی را برای اولین بار در کشور توسعه داده‌ایم که از یکسو، بتوانیم جلوی انحرافات و قاچاق را در زنجیره تولید و مصرف آرد بگیریم و از سوی دیگر نان را با قیمت مناسب و ارزان‌تر از سال گذشته به دست مردم برسانیم.

معاون وزیر اقتصادی بیان کرد: همواره آرد یارانه‌ای را به نانوا می‌دادیم و در سراسر کشور توزیع می‌کردیم که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن، به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد، قاچاق شود و یا از شبکه خارج و به مصرف تولید بیسکوییت و شیرینی برسد.

وی ادامه داد: در ساز و کار جدید، ما بجای توزیع آرد یارانه‌ای، یارانه را صرفاً به آردی تخصیص می‌دهیم که تبدیل به نان مصرفی مردم شود. پیش‌بینی این است که به این شکل، جلوی قاچاق گسترده آرد گرفته می‌شود و انشاالله مردم می‌توانند با همان کیفیت و چه بسا بهتر از گذشته، نان ارزان‌تر دریافت کنند.

سبحانیان در مورد اجرای طرح آزمایشی نان در استان زنجان به صورت پایلوت، گفت: پس از جلسات متعدد با استاندار و دیگر مسئولان استانی، از اوایل هفته جاری این طرح در استان زنجان اجرا می‌شود که تمام جمعیت استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت. مدت اجرای این طرح را دو الی سه هفته است که فقط نان سنتی را شامل می‌شود، البته ممکن است به طور هم‌زمان اجرای پایلوت در سایر استان‌ها نیز انجام شود.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی با رد احتمال سهمیه بندی نان، افزود: بحث سهمیه بندی در این موضوع مطرح نیست، زیرا ضعیف‌ترین مردم مصرف بالاتری دارند و در حال حاضر، دولت اصلاً بنای آن را ندارد که بخواهد مصرف نان مردم را کاهش دهد. اجرای این طرح صرفاً برای این است که جلوی زنجیره قاچاق گسترده آرد گرفته شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای این طرح را کار خود صنوف مرتبط و وزارتخانه‌های مرتبط مثل جهاد کشاورزی و صمت، استانداری‌ها و.. است، گفت: با توجه به اصلاح قیمت‌ها، پیش بینی تخلف وجود ندارد و عملاً انگیزه قاچاق از بین خواهد رفت و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

سبحانیان در مورد پاسخگویی به سوالات مردم، گفت: در عین حال برای برطرف کردن ابهامات و سؤالات مردم، دوستان در وزارت صمت، جهاد کشاورزی، استانداری ها و افردی را بکار خواهند گرفت تا پاسخگوی مردم باشند و نتایج اجرای طرح در استان زنجان، در پایان و حین اجرا به اطلاع مردم و رسانه ها خواهد رسید و اجرای آزمایشی‌هم به همین دلیل است تا ایراد طرح مشخص شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در مورد اتصال کارتخوان نانوایی‌ها و پرداخت مابه التفاوت، بیان کرد: مقرر شده نانوایی‌ها به کارتخوان‌هایی مجهز شوند که به لحاظ تجربه کاربری برای مشتریان بسیار ساده خواهد بود و ساده‌تر از گذشته افراد می‌توانند انواع نان خود را انتخاب و پرداخت کنند. ساز و کار تسویه با نانوایان هم مشابه امروز خواهد بود و هیچ تاخیری در پرداخت آن وجود ندارد.

وی گفت: این طرح به دنبال این است که بیش از آنکه الگوی مصرفی مردم اصلاح شود، از حجم گسترده انحراف در زنجیره و قاچاق جلوگیری کند که حدود ۳۰ درصد مصرف آرد فعلی کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت نان سهمیه بندی وزارت اقتصاد وزیر اقتصاد ارزان تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند